Technische specificaties

Motor
Type

Vloeistofgekoelde 4-cilinder viertakt lijnmotor, vier titanium kleppen per cilinder, twee bovenliggende racing nokkenassen, gefreesde oliecarter, Pankl drijfstang, precisie-gebalanceerde en lichte krukas

 

 

 

Boring x slag

80 mm x 49,7 mm

Cilinderinhoud

999 cc

Nominaal vermogen

158 kW (215 hp) bij 13.900 t/min (maximale snelheid 14.500 t/min)

 

 

 

Maximum koppel

120 Nm bij 10.000 t/min

Compressieverhouding

13,7-13,9 : 1

Mengselvorming / motormanagement

Elektronische race-injectie, variabele inlaatpijplengte, vier selecteerbare modi

 

 

 

Uitlaatsysteem

Elektronische race-injectie, variabele inlaatpijplengte, vier selecteerbare modi

 

 

 

Prestaties / verbruik
Topsnelheid

Meer dan 300 km/h

 

 

 

Brandstofklasse

Superplus loodvrij (RON98)

Elektrische installatie
Dynamo

406 W

Accu

12 V/5 Ah, li-ion onderhoudsvrij

Aandrijving
Koppeling

Meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, mechanisch bediend

 

 

 

 

Aandrijving

Constant-mesh 6-raceversnellingsbak (EVO) met rechtgesneden versnellingen (versnellingen 1, 2, 4, 5 en 6)

 

 

 

Secundaire overbrenging

16/43 (afstelbaar als onderdeel van de uitrusting: tandwiel 15, 16, 17, kettingwiel 41, 42, 43, 44, 45)

 

 

 

Tractiecontrole

DTC afstelbaar in 15 trappen

 

 

 

Motorrem

EBR afstelbaar in 15 trappen

 

 

 

Chassis en vering/remmen
Frame

Carbon monocoque RTM frame met balhoofdhoek en afstelling van de swingarmspil, adjustment, dragende motor

 

 

 

Achterframe

Carbon monocoque achterframe met zithoogte-afstelling (3 posities, 30 mm afstellingsbereik)

 

 

 

Voorwielgeleiding / -vering

Öhlins FGR 300 WSBK vork, afstelbare ingaande en uitgaande demping, afstelbare veervoorspanning, Öhlins SD052 afstelbare stuurdemper, snelvervangingssysteem voorwiekl dankzij de roteerbare vorkbenen met voorwielspatbord gemonteerd (remblokken hoeven niet verwijderd te worden om een wiel te vervangen) veerstijfheid 10,5 N/mm

 

 

 

Achterwielgeleiding / -vering

Aluminium WSBK swingarm, Öhlins TTX 36 GP centraal veerbeen, afstelbare ingaande en uitgaande demping, afstelbare veervoorspanning, scharnierpunt bovenste veerbeen afstelbaar (0/3 mm), afstelbare veerbeenafwijking (veerbeenlengte), contactoppervlakken voor eenvoudig/hands-free wielmontage, kettingspanner titanium aan de buitenkant, aluminium aan de binnenkant, CFRP extra standaardmontage op swingarm, veerstijfheid 95N/mm

 

 

 

Veerweg voor / achter

130 mm/120 mm

Wielbasis

1440 mm

Naloop

102,5 (afstelbaar tussen 95-112)

Balhoofdhoek

65,5° (afstelbaar 0.0°, +/-0.5°, +/-1°)

Veerbeen

113 mm (variabel afstelbaar+/-5 mm. traploos in trappen van 0,1 mm)

Swingarmspil

-3 mm over K46Mü3 (afstelbaar +-4 mm,+-3 mm,+-2 mm,+-1.0 mm) -> (HP4R doel "-2" komt overeen met K46MÜ3 "-3" = standaard)

Swingarmlengte

604 mm

Offset vorkbrug

30 mm (afstelbaar 26 mm, 28 mm, 32 mm)

Velgen

Carbon wielen inclusief gedrukte wielafstandslagers voor eenvoudige wielmontage

 

 

 

Velgmaat, voor

3,50 x 17"

Velgmaat, achter

6,00 x 17"

Voorwiel

120/70 ZR 17 Pirelli Diabolo Superbike Slick SC2

Achterwiel

200/60 ZR 17 Pirelli Diabolo Superbike Slick SC2

Voorrem

Brembo Racing dubbele remschijf, T-zwevende remschijven, 320x6,75 mm diameter, 4-zuiger monobloc WSBK GP4-PR vaste remklauw met titanium zuigers, Brembo Racing RCS19X18 hoofdcilinder, waaronder afstelbare Brembo Racing remhendel, Brembo Racing schakelhendel (zonder schakelhendel)

 

 

 

Achterrem

Brembo Racing enkele remschijf, 4-zuiger WSBK vaste remklauw met titanium zuigers, remschijfdiameter 220x4,0 mm

 

 

 

Voetensteunsysteem

Robuust voetensteunsysteem gefreesd van aluminium en afstelbaar in 8 posities 

Ontluchtingswaarden op de remlijnen

"Stahlbus" snelle remkleppen op alle relevante posities voor remontluchting.

Ergonomie handgrepen

Handgreep sweep variabel afstelbaar (15°)

Afmetingen / gewicht
Zithoogte, onbeladen

816 mm (laagste stand), 831 mm (middelste stand), 846 mm (hoogste stand)

Binnenbeencurve, onbeladen

ongeveer 1.829 mm (laagste stand), 1.859 mm (middelste stand), 1.889 mm (hoogste stand)

Tankinhoud

17,5 l

waarvan reserve

ca. 4 l

Lengte

2.070 mm

Hoogte

1.193 mm

Breedte

777 mm

Drooggewicht

146 kg

Rijklaargewicht

171,4 kg

1)

1) Volgens richtlijn VO (EU) 168/2013, d.w.z. met alle vloeistoffen, met standaarduitrusting en gevuld met ten minste 90% van het bruikbare tankvolume.

Standaarduitrusting

Uitrusting
  • Race DTC (Dynamic Traction Control) +/-7
  • EBR (Engine Brake Regulation) +/-7
  • 4 rijmodi (WET, INT, DRY1, DRY2, )
  • 2D data-registratie/stick logger/lap timing/GPS, 2D dashboard, 2D data-registratie voorbereid voor sensoren veerwerk/remdruksensoren
  • Pit-begrenzer
  • Launch Control
  • afstelbaar voetensteunsysteem (8 posities), afstelbare handgrepen (sweep), vorkbrug met offset-afstelling (variabel als onderdeel van de uitrusting), zithoogte-afstelling, stuurhoekafstelling (variabel als onderdeel van de uitrusting)
  • HP4 Race-schakelassistent (omhoog/omlaag), schakelpatroon al omgekeerd in de leveringsstatus
  • WSBK-knopeenheid
  • HP Race-remhendelbescherming
  • secundaire transmissie variabel als onderdeel van de uitrusting (tandwiel 15, 16, 17 // kettingwiel 41, 42, 43, 44, 45) 
 
+ Lees verder

2D softwarepakket

Analyse- en configuratiesoftware voor jouw HP4 RACE.

ONTDEK MEER
Software voor Race Calibration Kit
  • Download Race Calibration Kit software
    ZIP   |   56.37 MB