C evolution

€ 14.144,-*
€ 165,- met 3asy Ride

* Consumentenadviesprijs af fabriek incl. kosten rijklaar maken en inschrijving in kentekenregister & tenaamstelling, incl. 21% BTW en BPM. Kosten rijklaar maken omvatten o.a. het schoonmaken, binnenlandse transportkosten, kentekenplaat en nul-beurt.

Alle motorfietsen worden alleen geleverd met de uitrusting die wettelijk verplicht is (bijv. reflectoren conform Euro 4-norm). Illustraties op deze website kunnen hiervan afwijken.

De BMW C evolution.

Voor een toekomst zonder compromissen.

Met de BMW C evolution kun je de Urban Mobility van de toekomst nu al ervaren - zonder compromissen. Integendeel: deze elektrische maxi-scooter verenigt duurzaamheid, dynamiek en beweeglijkheid met oogverblindend design. Uitlaatgas en lawaai behoren tot het verleden. Alle andere voertuigen in het stadsverkeer laat je ver achter je. De krachtige, geheel elektrische motor zorgt er voor dat je snel op je bestemming bent. Uiteraard met heel veel rijplezier. En dankzij de actieradius tot 160 kilometer kan dit rijplezier de hele dag duren. Met dank aan de 4 rijmodi en de intelligente manier van energie terugwinning tijdens remmen en accelereren. Topprestaties, milieuvriendelijkheid en innovatieve technologie - de BMW C evolution staat voor rijplezier zonder compromissen.

Het design van de C evolution

Design van de toekomst.

Het design van de C evolution is futuristisch en op het eerste gezicht typisch BMW Motorrad. LED-dagrijverlichting, LED-verlichting en een groot TFT-kleurendisplay onderstrepen zijn technologisch leiderschap. Zijn markante splitface laat geen twijfel over de familieband met BMW Motorrad bestaan. En de nieuwe kleur Ionic Silver metallic in combinatie met de contrastkleur Electricgreen vormt een statement. Daarbij verleent de nieuwe decoratie op de zijpanelen de maxi-scooter een nog moderner uiterlijk. Een hoog afwerkingsniveau met fraaie details, zoals gekleurde stiknaden en een getint windscherm, ronden het design af.
+ Lees verder

Krachtige elektrische motor

35
kW (48 pk) bij 4.650 t/min
2,8
s acceleratie 0-50 km/h
72
Nm max. koppel
160
km actieradius conform WMTC
Vloeistofgekoelde E-machine

Opgeladen aandrijfkracht.

Opgeladen aandrijfkracht.

Anders dan conventionele verbrandingsmotoren, ontwikkelt de elektromotor van de C evolution zijn kracht ongekend spontaan en vooral meteen. Het koppel wordt zonder vertraging opgebouwd. De volle aandrijfkracht is er daarom al vanaf de eerste meter.

Zijn maximum vermogen van 35 kW (48 pk) en zijn koppel van 72 Nm aan de 'krukas', theoretisch gesproken, zorgen in de praktijk voor een koppel van bijna 600 Nm op het achterwiel. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 120 km/h voor optimaal stroomverbruik en maximale actieradius. Met een acceleratie van 0 - 50 km/h in slechts 2,8 seconden ben je bij het verkeerslicht hoogstwaarschijnlijk het snelste weg.

+ Lees verder

Accu- en laadtechnologie

Technologie aangedreven door BMW i.

Technologie aangedreven door BMW i.

De energieopslag in de BMW C evolution bestaat uit drie modules, waarvan elke beschikt over twaalf lithium-ion accucellen. Dankzij de accumodules van de laatste generatie, met 94 Ah in tegenstelling tot 60 Ah, is de actieradius van de C evolution nu 160 kilometer (conform WMTC).

De accubehuizing van gegoten aluminium is geheel waterdicht en bevat ook de volledige elektronische besturingseenheid en het laadsysteem. Het is zowel een meedragend deel van het rijwielgedeelte als crash-bescherming voor de lithium-ion accu.

BMW i was de technische inspiratie voor de C evolution accu. De hoogwaardige modules zijn identiek aan de modules in de BMW i3 en worden in dezelfde fabriek in Dingolfing geproduceerd. Delen van het elektronische besturingssysteem zijn tevens overgenomen van de i3 en i8. Dit omvat voltage, stroom en temperatuur en garandeert dat het hoge voltage veilig geactiveerd en gedeactiveerd wordt.

+ Lees verder

Meer actieradius, meer rijplezier.

Meer actieradius, meer rijplezier.

De accu in de BMW C evolution kan met zijn geïntegreerde lader zowel aan een laadpaal als aan een huishoudstopcontact worden opgeladen. De laadstekker op van de machine is compatibel met autostekker type 1. De standaard laadkabel heeft voor elk land de juiste stekker voor gebruik met een huishoudstopcontact. Bovendien is het mogelijk om een Mode 3 laadkabel te gebruiken, zodat opladen ook mogelijk is aan een laadpaal of wallbox. Dit biedt toegang tot 16 A voor sneller opladen.

De korte laadtijden zijn vooral handig bij dagelijks gebruik. De nieuwe modus Silent Charge is ook heel handig, hierdoor duur het laden iets langer, maar het gaat wel veel stiller.

+ Lees verder

C evolution highlights

Karakteristiek vooraanzicht.
Handig opladen.
Groot TFT-kleurendisplay.
Vele hoogwaardige details.
Smartphone Cradle.
Krachtige elektrische motor.
Electricgreen accentuerende kleur.
Praktische opbergruimte voor de helm.

Aangedreven door innovatie.

Aangedreven door innovatie.

De C evolution zet de technologische standaard en wordt gekenmerkt door enorme veelzijdigheid. Met zijn vier verschillende rijmodi laat de C evolution niets te wensen over en belooft hij dynamisch rijden, perfect afgestemd op de wensen van de rijder. Innovatieve functies zoals de praktische achteruitrijassistent, de ASC (Automatic Stability Control) en de TCA (Torque Control Assist) maken bovendien een ding heel erg duidelijk: met de C evolution bent je een pionier van een nieuwe beweging - compromisloos wat betreft rijprestaties en milieuvriendelijkheid.

+ Lees verder
  • TCA (Torque Control Assist).

    Om ervoor te zorgen dat het krachtige koppel altijd onder controle van de bestuurder blijft, bewaakt het elektronische controlesysteem de snelheid van het achterwiel en reduceert indien nodig het aandrijfkoppel. Torque Control Assist werkt net zoals ASC (Automatic Stability Control) om ongecontroleerd doordraaien van het achterwiel te voorkomen - vooral bij het wegrijden.

    Door de krachtige energieterugwinning en het bijbehorende hoge sleepkoppel voorkomt TCA tevens vergrendeling van het achterwiel, gelijk aan ABS tijdens het remmen. Dit is een standaard terug te vinden in de C evolution.
  • Achteruitrijassistent voor eenvoudig manoeuvreren.

    Een technologisch complexe functie bij scooters met verbrandingsmotoren, maar de BMW C evolution krijgt de achteruitrijassistent standaard meegeleverd. Hierdoor kun je in de stad beter manoeuvreren, gemakkelijk parkeren en wegrijden vanuit krappe parkeerruimtes. De achteruitrijassistent wordt met een schakelaar op het stuur geactiveerd. De assistent wordt vervolgens in het scherm weergegeven.
  • Terugwinning van energie (recuperatie) tijdens remmen en acceleratie.

    Het woord 'recuperatie' stamt uit het Latijn en betekent 'terugwinning'. In de motortechnologie verwijst dit naar de methode om energie terug te winnen.

    De BMW C evolution beschikt ook over deze innovatieve technologie. Als de remmen worden gebruikt, wordt de elektrische motor automatisch een dynamo. De remenergie wordt in de vorm van elektrische energie teruggestuurd naar de accu. Het resultaat is een verbeterde energie-efficiëntie en een grotere actieradius.

    Terugwinning heeft te maken met de opwekking van een kunstmatig sleepkoppel, de kracht daarvan is afhankelijk van het terugwinningsniveau. Voor de rijder voelt dit sleepkoppel als de bekende 'motorrem'. In conventionele termen: het afremmen op de motor.
  • 4 rijmodi voor rijplezier en efficiëntie.
    De BMW C evolution heeft vier rijmodi en de rijder kan deze tijdens het reizen met de keuzeschakelaar op de rechter stuurhelft wijzigen

    ROAD:
    medium sleepherwinning, maximale acceleratie. Standaardmodus.

    ECO PRO:
    maximale sleepherwinning, beperkte acceleratie. Actieradius geoptimaliseerd met +10 tot 20%.

    DYNAMIC:
    maximale sleepherwinning, volledige acceleratie. Maakt 'rijden zonder remmen/één-pedaal gevoel' mogelijk.

    SAIL:
    geen sleepherwinning, volledige acceleratie, koppelvrij rijden. Zelfs uitrollen zonder vertraging.
  • Multifunctioneel TFT-kleurendisplay.

    In plaats van ronde analoge instrumenten heeft de BMW C evolution een centraal, digitaal display. Het grote, gemakkelijk leesbare TFT-kleurenscherm bevat alle belangrijke informatie en boordcomputerfuncties, zoals snelheid, temperatuur, actieradius etc. Er zijn tevens een acculaadindicator en twee weergavebalken voor energieverbruik (ePOWER) en recuperatie (CHARGE) aanwezig.

    Naast de standaard statusaanduidingen, beschikken de waarschuwingslichten ook over nieuwe symbolen die wettelijk aanwezig dienen te zijn op elektrisch aangedreven voertuigen. Er zijn bijvoorbeeld indicatoren om een potentiële isolatiefout of voedingsbeperking in het geval van overbelasting aan te geven.
  • Hybride frame met laag zwaartepunt.

    Het doel van de ontwikkeling van de demping van de BMW C evolution was het bereiken van het beste van twee werelden: de best mogelijke stabiliteit bij hoge snelheden en optimale handling in het drukke stadsverkeer. Het lage zwaartepunt door de accu zorgt voor een betere handling en garandeert uitstekende eigenschappen bij lage snelheden.

    De integratie van de elektrische aandrijving vereist een geheel nieuwe benadering voor het ontwerp van de demping. De accubehuizing is geïntegreerd in het hoofdframe: dit bevat de lagers voor de enkelzijdige swingarm.

    De bevestigingen van het voor- en achterwiel lijken vrij conventioneel. De upside-down vork aan de voorkant beschikt over een veerweg van 120 mm. Het achterwiel wordt geleid door de enkelzijdige swingarm met een veerweg van 115 mm.

    De wielen en remmen stammen af van de C 650 Sport of C 650 GT. Het standaard BMW Motorrad ABS is tevens gebaseerd op het 2-kanaals Bosch-systeem, ook wel bekend van de twee maxi-scooters. Wel zijn er twee extra sensoren geïntegreerd voor energieterugwinning en is de ABS-software overeenkomstig aangepast. Om de energieterugwinning te regelen hebben wij twee extra sensoren geïntegreerd en de ABS-software aangepast.
  • Beproefde en bewezen ergonomie en opbouw.

    De opbouw en ergonomie van de BMW C evolution zijn geïnspireerd op die van zijn door benzine aangedreven broer, de C 650 Sport. Het sportieve windscherm biedt voldoende bescherming in een stadse omgeving en zorgt er voor dat de rijder een goed overzicht heeft. Het hoge windscherm, beschikbaar als fabrieksoptie, biedt meer comfort en verbeterde bescherming tegen de wind.

    De elektrische maxi-scooter weegt 275 kg en is daarmee iets zwaarder dan de BMW maxi-scooters met verbrandingsmotor. Het relatief lage extra gewicht wordt bereikt door het gebruik van moderne composietmaterialen.
  • Praktische opbergoplossingen.

    Onder de ruim gevormde duobuddyseat is voldoende ruimte voor een integraalhelm en andere items. Bovendien is er genoeg ruimte voor dagelijkse boodschappen of een tas. Het afsluitbare rechter compartiment in de wand is geschikt voor de laadkabel of andere kleine onderdelen. Dit bevat tevens een 12V-aansluiting. De grote topkoffer, beschikbaar als accessoire, biedt nog meer opslagruimte.

    Zo rijder, zo buddyseat. Naast de standaard buddyseat met een zithoogte van 785 mm is er ook een Comfort buddyseat van 765 mm met kleinere zithoek beschikbaar - voor extra comfort.

Meer individualiteit

Fabrieksopties en accessoires.

Het uitgebreide assortiment fabrieksopties en originele accessoires rondt deze opvallende elektro maxi-scooter af.

Meer informatie

Ontdek de wereld van E-mobiliteit

De social test ride.

Beleef alle hoogtepunten.

Accessoires voor de C evolution

Maxi-scooter gevoel om te dragen

Kleding van BMW Motorrad.

De kleding en uitrusting die perfect bij de maxi-scooter past - zodat je niet alleen veilig, maar ook stijlvol en functioneel gekleed bent.

Download brochure

Andere Urban Mobility-modellen