GS Trophy 2014.

In 7 dagen door Canada.

16 teams uit 18 landen namen het tegen elkaar op in de Rocky Mountains. Als je er het organisatie- en logistiekteam aan toevoegt, waren er meer dan 120 mensen betrokken bij dit motorfietsevenement, waarvoor meer dan 2300 kilometer werd afgelegd in de Canadese provincies Alberta en British Columbia. 

Het rijden zelf was uitstekend, met een mix van snelle, slingerende grindpaden, afgewisseld door moeilijke bergpaden met rotsen, oversteken van rivieren en schijnbaar ondoorgankelijke hoge bergpassen, in plaatsen in Canada die zelfs veel Canadezen nooit te zien krijgen. In de zeven dagen zwaar rijden en de ca. 20 speciale stadia vond er heel wat drama plaats. Onderweg werden er vriendschappen gesloten, lekke banden gerepareerd, en mensen gered. Daarbij werkten veel teamleden samen en maakten ze gebruikt van riemen en brute kracht wanneer af en toe een iets té enthousiaste rijder de bocht niet haalde en van een helling viel. Gelukkig raakte tijdens de hele competitie niemand ernstig gewond.

+ Lees verder

Highlights

Highlightvideo 2014

De GS Trophy is meer dan alleen een klantenevenement; het is ook een wereldwijde viering van de BMW GS-levensstijl. Maar het heeft geen zin om deze tweejaarlijkse bijeenkomst van eliteteams GS-rijders uit de hele wereld te organiseren zonder mensen erover te vertellen. Dit is waar de communicatieteams in actie komen. De interesse in de Trophy was nog nooit zo groot dankzij de lange voorbereiding via sociale netwerken en het werk van de teams, hun fans in de verschillende nationale markten en de organisatoren van evenementen die online samenwerkten en informatie over de GS Trophy verspreidden via allerlei verschillende mediaplatforms. Op het eigenlijke evenement werd de communicatie nog opgedreven, met teams journalisten, fotografen en filmcrews die allemaal samenwerkten om te zorgen dat het kijkende publiek toegang had tot 'as live'-updates via de internationale website gstrophy.com en de officiële BMW Motorrad Facebook-, Twitter-, Instagram- en YouTube-kanalen. Bovendien bracht elk team ook zijn eigen specifieke journalist mee om mee te rijden, mee te beleven en het volledige evenement te rapporteren vanuit hun perspectief. Dankzij de GS-community hadden de meeste teams al voordat ze elkaar face-to-face als deelnemers zouden ontmoeten, online contact met elkaar opgenomen, wat zorgde voor een 'familie'sfeer vanaf het begin.

+ Lees verder

Voor wie het geluk had om erbij te zijn, was het een unieke levenservaring om een van de beste on- en offroadrij-ervaringen ter wereld te delen – zeker een ervaring die ze nooit zullen vergeten. Uiteindelijk moest er een winnend trio zijn, end at was het Team Centraal en Oost-Europa (CEEU), gevolgd door Zuid-Afrika en Frankrijk. Maar vraag om het even welke andere deelnemer uit Argentinië, de USA, Zwitserland, Oostenrijk, Rusland, Latijns-Amerika, Canada, het VK, Duitsland, Mexico, Korea, Japan, Brazilië en Italië, en ze zullen je vertellen dat ook zij zich winnaars voelen, gewoon door deel te hebben genomen.  

+ Lees verder