Eén voor allen en allen voor één.

"Ik help je wel, maar ik wil toch winnen."
Als het zwaar werd, hielpen de teams elkaar.
De teams bewezen dit keer op keer tijdens de lange dagelijkse etappes en speciale beproevingen. De leden van de verschillende teams hielpen niet alleen elkaar - als het nodig was, hielpen de teams ook de andere teams. "Tijdens één tour hadden we een lekke band. Team Duitsland hielp ons de band te repareren. We hadden het zelf kunnen doen, maar ze stonden erop", vertelt Oliver Twigg van Team Groot-Brittannië. Hij voegt toe: "Ondanks de competitie was er een sfeer van kameraadschap. In de geest van: ik help je wel, maar ik wil toch winnen".
+ Lees verder

Leren wat teamgeest is.

Team Alpen.

Leren wat teamgeest is.

Sommige rijders hadden al deelgenomen aan de GS Challenge voor de Int. GS Trophy. Daar deden ze in de eerste plaats voor zichzelf mee en hoefden ze geen rekening te houden met andere teamleden. Maar voor deze Enduro-uitdaging deden rijders mee in teams van drie. Voor sommigen was dat een nieuwe ervaring. "In het begin werkten we niet goed samen. Maar het was een geweldige ervaring om te leren samenwerken als een team. Vooral omdat ik hiervoor altijd alleen heb gereden", vertelt Alfred Scheurer van Team Alpen.

+ Lees verder

Samen naar Thailand reizen.

Team China reisde speciaal voor de gelegenheid per motorfiets naar Thailand.

Samen naar Thailand reizen.

Om met succes als team mee te doen aan de International GS Trophy, besloten veel deelnemers om contact met elkaar te zoeken en elkaar van tevoren te ontmoeten. Sommigen, zoals Team China, organiseerden zelfs hun reis naar Thailand samen. "Wij besloten om als team naar Thailand te rijden. We wilden er zeker niet gewoon naartoe vliegen. Deze tour heeft echt geholpen om ons als team sterker te maken", aldus Liang Wen-Hao. Team China reisde in vier dagen naar Chiang Mai.

+ Lees verder
GS rijders van over de hele wereld: deelnemers aan de International GS Trophy 2016.

Het vrouwenteam dat geschiedenis schreef.

De afgelopen jaren ontbrak er iets in de International GS Trophy: vrouwelijke GS rijders. In 2016 veranderde dat. Stéphanie Bouisson uit Frankrijk, Amy Harburg uit Australië en Morag Campbell uit Zuid-Afrika vormden het eerste vrouwenteam in de International GS Trophy. Hoewel de vrouwelijke rijders concurreerden met de andere teams, kregen ze veel steun.
Opgeven was geen optie.
"De mannen waren fantastisch en gaven bij alle opdrachten blijk van hun steun. Ze moedigden ons aan en riepen onze namen", vertelt Morag Campbell tijdens het evenement. De vrouwelijke rijders bewezen dat ze de vereiste kwaliteiten bezitten in dit door mannen gedomineerde evenement: rijvaardigheid, flexibiliteit en doorzettingsvermogen. Opgeven was geen optie voor hen. Zelfs toen het team een 238 kg zware GS over een 1,5 meter hoge boomstam moest tillen.
+ Lees verder
De mannen waren fantastisch en gaven bij alle opdrachten blijk van hun steun.

Morag Campbell, Internationaal Vrouwenteam

Hoe was de International GS Trophy voor jou?

Fernando Deneka van Team Brazilië:

Fernando Deneka van Team Brazilië:

"Hoewel Team Brazilië niet zo geweldig heeft gepresteerd, was het toch fantastisch om deel te nemen. Thailand is prachtig, de mensen waren heel vriendelijk en de BMW R 1200 GS is spectaculair. Deze ervaring neemt in mijn leven een heel bijzondere plaats in."

+ Lees verder

Cory Villeneuve van Team Canada:

Cory Villeneuve van Team Canada:

"Al mijn verwachtingen zijn overtroffen. Het was echt geweldig en we hebben zoveel plezier gehad. Alles was perfect. BMW Motorrad deed het uitstekend en ik heb erg genoten van de GS Trophy. Ik ben dankbaar dat ik kon meedoen".

+ Lees verder

Jan Zlabek van Team CEEU:

Jan Zlabek van Team CEEU:

"We hadden veel plezier op de verschillende routes. We hebben echt genoten van de uitzichten en van de mensen. We moesten veel rijden en we hadden het druk met de planning, vergaderingen, eten en de resultaten bekijken – je hebt echt maar weinig vrije tijd in de GS Trophy."

+ Lees verder

Sébastien Saphores van Team Frankrijk:

Sébastien Saphores van Team Frankrijk:

"Het was een geweldige ervaring. Het was vooral fantastisch om de rivier over te steken op de motor. In Frankrijk kan dat niet, omdat het daar verboden is."

+ Lees verder

Leoncio Reynoso Sosa van Team Mexico:

Leoncio Reynoso Sosa van Team Mexico:

"Het evenement met BMW Motorrad was super. Ik ben pas achttien jaar oud, maar zal het me mijn hele leven herinneren. Ik zou het nog wel een keer willen doen".

+ Lees verder
Meer verhalen die interessant voor je kunnen zijn.
Geschikte motorfietsen.
spinner