En verder. En verder.

De wereld heeft geen grenzen.

Wij rijden met een GS.

Wij rijden niet alleen op een motorfiets. Het is een manier van leven; een houding die huist onder onze helmen. Wie de wereld over reist op een GS, is een pionier en wordt opgenomen in de GS-community. De #spiritofGS verwelkomt ons overal ter wereld, met de beste routetips, een helpende hand, uitnodigingen voor exotische keukens en nieuwe vriendschappen.

+ Lees verder

Fascinerende foto's. Onvertelde verhalen. Het onbekende tot dichtbij naderen of nieuwe perspectieven op het vertrouwde bieden. Ieder van ons heeft een eigen visie op wat GS voor ons betekent. Deel je visie met ons. Vertel ons je verhalen en laat ons je foto's zien. Sluit je aan bij de GS-community via #spiritofGS

+ Lees verder

Het avontuur begint bij je voordeur.

Klaar voor de #spiritofGS?

Klaar voor de #spiritofGS?

Na de GS Trophy volgt de aanloop voor de volgende GS Trophy: in 2017 is er de nationale GS Trophy-kwalificatie. Onontdekte werelden. Andere culturen. Nieuwe vriendschappen. Een wereld aan ervaringen. Wil je namens je land onbekend gebied verkennen? Wil je alles geven en een schat aan ervaring opdoen? Beschik je over teamgeest en verlang je naar avontuur? Meld je dan aan voor de GS Trophy-kwalificatie in je land en bewijs dat ook jij de spirit van GS in je meedraagt.

Registreer je nu voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

+ Lees verder

GS legendes.

Wij leven en ademen voor de GS legende.

Sinds 1980 heeft het woord avontuur een synoniem: de BMW GS. Een icoon. Een trendsetter. Een pionier. Geen enkele andere motorfiets ondersteunt de sprong in het avontuur zo betrouwbaar als een GS. Met zijn roots in de offroadsport bewees hij zichzelf al snel als betrouwbaar recept voor een podiumplaats. Zowel vroeger als nu loopt de GS mijlen voor – op snelwegen, provinciale wegen, landweggetjes en onverhard terrein. Daarbij schrijven we geschiedenis en rijden we verder en verder. We verspreiden de 'spirit van GS' en geven die door van generatie op generatie – wij leven voor de GS legendes.

+ Lees verder

Parijs-Dakar

We volgen onze roeping.

We volgen onze roeping.

Parijs-Dakar heeft de reputatie van één van de meest uitdagende rally's van de wereld en dat was precies de reputatie die de Fransman Hubert Auriol aantrok. Met een tent in zijn bagage en pioniersgeest onder zijn helm vond Auriol in 1981 zijn weg naar de woestijn. Zijn doel: de overwinning. Zijn motorfiets: een standaard BMW. Hij wilde iets doen wat nooit eerder was vertoond. Hij wilde tot het uiterste gaan. Hij wilde als eerste op een BMW de poleposition bereiken in de Parijs-Dakar-rally. Hij bereikte zijn doel en herhaalde zijn prestatie in 1983.

+ Lees verder

Missie voltooid.

Missie voltooid.

De ambitie om te blijven winnen was ontwaakt. In 1984 en 1985 stuurde BMW een fabrieksteam met modificaties die geschikt waren voor de woestijn naar de Parijs-Dakar-rally. Het team overwon de uitdagingen en liet voor het eerst de spirit van GS zien. Gaston Rahier reed op zijn GS twee opeenvolgende jaren door zand, stof, hitte en kou naar de top van het podium. BMW behoorde ook tot de winnaars in de Rally van de Farao's en de Rally van Baja California. In 1987 beëindigde BMW de fabrieksdeelname, maar al snel haalden privérijders de krantenkoppen.

+ Lees verder

Legendes keren terug.

Legendes keren terug.

Zelfs na een onderbreking van tien jaar had de spirit van GS nog niets aan kracht ingeboet. In het eerste jaar van de comeback leerde BMW Motorrad een harde les, maar precies daarom stonden de BMW's het jaar daarop weer in de startblokken – sterker dan ooit tevoren. En zo kon de Fransman Richard Sainct in 1999 de vijfde overwinning voor BMW Motorrad in een Parijs-Dakar-rally boeken. Maar dat was nog niet alles: de grootste overwinning kwam in 2000. BMW bezette het hele podium en won ook de vierde plaats. En hoewel de fabrieksdeelname in 2001 eindigde, staat de spirit van GS ook vandaag nog aan de startlijn, klaar voor de uitdaging.

+ Lees verder

Avontuur gegarandeerd.

Geen enkele motorfiets kent meer avonturen dan de GS. GS modellen rijden sinds 1980 over modderpaden, door de Gobiwoestijn, door Thaise regenval en over kronkelende bergpaden naar het volgende uitkijkpunt – het avontuur is het doel. En ongeacht welk avontuur je wilt opzoeken, met de juiste GS kom je er wel.

Over de R 1200 GS
Meer verhalen waar u mogelijk interesse in heeft.
Geschikte motorfietsen.