*Alle consumentenprijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen van BMW Motorrad inclusief BPM, BTW, registratiekosten en kosten rijklaar maken. De BMW Motorrad dealer geeft je graag bindende prijsinformatie. Afgebeelde motorfietsen kunnen afwijken van de (vereiste) standaarduitvoering en additionele pakketten, opties en/of accessoires bevatten.
De BMW M 1000 RR
Je prestatiedrang drijft je aan. Je passie beheerst je en daagt je uit. De jacht op meer bepaalt elke milliseconden: pure motorsport. High performance, hightech materialen, uiterst hoogwaardige afwerking en exclusiviteit tot in het detail: de M RR is het eerste M model van BMW Motorrad. Zijn genen komen rechtstreeks uit de professionele racesport. Als M RR en M RR met M Competition Package biedt deze machine pure racetechnologie voor de hoogste performance-eisen in de motorsport en voor door adrenaline gedreven perfectionisten op de weg. Want #NeverStopChallenging is meer dan een belofte. Het is een verplichting.
Weerstand? Onweerstaanbaar

Samenspel van highlights
























FAST PARADOX: JAGEN OP DE TIJD, ONDANKS DAT JE ELKE MILLISECONDE ERVAN GENIET.
“Tom Sykes
BMW Motorrad WorldSBK Rider
Born on the Racetrack
Uit pure overwinningsdrang
Het aggregaat van M RR is ontwikkeld in de racesport en geperfectioneerd voor op de weg. Daarbij hebben we het vermogen van de viercilinder lijnmotor uit de RR vergroot: voor meer koppel in het middengebied. En we hebben het maximale toerental met 500 tpm verhoogd naar 15.100 tpm. De titanium drijfstangen zijn lichter, de sleeptuimelaars zijn 1,5 mm smaller, de trechter van de airbox is voor een betere lastverandering ingekort: millimeterwerk voor milliseconden. Daarbij komen gesmede zuigers met 2 veren met dwarsribben en cilinderkoppen met een nieuwe kanaalgeometrie en versterkte lagerbruggen. Totaalresultaat: meer dynamiek en minder massatraagheid. Voor een kortere overbrengingsverhouding heeft zelfs het kettingwiel een tand erbij gekregen en zijn de ketting zelf alsmede de wielbasis verlengd. De wrijvingskoppeling werkt zonder zelfversterking - voor de perfecte start van de race.
Gaat door merg en been – en door asfalt
Gereed voor alles – behalve compromissen

Meer druk: de M winglets
Ook de aandrukkracht bepaalt winst en verlies. De M winglets van carbon genereren een downforce van 16,3 kg. In combinatie met het hoge windscherm kun je zo meer vermogen in pure tractie omzetten. Vóór de bocht, in de bocht en bij het uitaccelereren. Het voorwiel trekt daarbij bijna naar het hoekpunt en de vork houdt contact met de grond, de DTC hoeft minder in te grijpen. En de wheelie bewaar je voor bij het passeren van de finishlijn.
Intuitief, duidelijk, eerlijk, direct – zo moet feedback zijn
Intuitief, duidelijk, eerlijk, direct – zo moet feedback zijn
Alleen wat je waarneemt, brengt je verder. Het onderstel en de geometrie van de M RR zijn helemaal afgestemd op het racecircuit. Voor meer performance op het circuit en in de pit. Zo bieden rijgedrag, duikcompensatie bij het remmen en het wegrijden meer gevoel voor voor- en achterwiel. Ook op de provinciale weg. Door de langere wielbasis ligt de M RR veel steviger. Het eenvoudig verstelbare subframedraaipunt heeft een nieuwe schaalverdeling en is vergroot. En door de nieuwe achteras, ook dankzij de aangepaste remklauw, kan het achterwiel snel worden verwisseld. Hier komen de pitstraat en je drang naar perfectie rechtstreeks bij elkaar.
Compromisloze acceleratie – alleen andersom
We hebben de voor ons beste remklauw op de markt doorontwikkeld. Een resultaat, drie woorden: Best in Class. Voor meer drukpuntstabiliteit hebben we de vloeistofhuishouding geoptimaliseerd. Behalve het standaardremblok is er als optie een andere versie verkrijgbaar. Deze komt uit het World Endurance Championship en is exclusief bedoeld voor het circuit. Samen met de op elkaar afgestemde combinatie bedieningselement/klauw resulteert dit in maximale remstabiliteit en feedback, alsmede een optimale afstemming op het RACE ABS. De M rem is daarmee de absolute referentie.ar perfectie rechtstreeks bij elkaar.
3 jaar garantie.
Zo zien winnaars eruit
Twee uitvoeringen, één doel: pure performance
Elke M RR staat voor absolute toewijding en prestatiedrang. De basisversie is gemaakt voor de racesport, waarbij elke gram en milliseconde telt. Met M Competition Package maakt de machine indruk met M gefreesde onderdelen en M carbonparts en benadrukt de sportieve look.
Aan racecircuits komt geen einde – aan perfectie ook niet
Aan racecircuits komt geen einde – aan perfectie ook niet
Kan het nog perfecter? Beslis het zelf: de M RR is leverbaar als basisversie en optioneel als M RR met Competition Package. Daarbij bieden we talloze M performance parts voor de individuele vormgeving van je M RR. Veel van deze onderdelen zijn snel te monteren, zodat je wegversie van de M RR binnen enkele minuten een machine voor het racecircuit wordt. Maar ook hier kun je een stapje hoger: de M RR met M performance race parts – hier telt alleen nog het circuit.
Jouw perfectie – jouw motorfiets
Jouw perfectie – jouw motorfiets
Met de M RR en de M RR met competition package hebben we al twee perfect uitgeruste motorfietsen voor je samengesteld. Jij wilt jezelf en je eigen grenzen uitdagen? Om de nieuwe M RR nog persoonlijker te maken, bieden we je een uitgebreide reeks aan optionele extra's en Originele BMW Motorrad Accessoires.