S 1000 RR

vanaf € 21.094,-*
€ 247,- p/mnd met 3asy Ride

* Consumentenadviesprijs af fabriek incl. kosten rijklaar maken en inschrijving in kentekenregister & tenaamstelling, incl. 21% BTW en BPM. Kosten rijklaar maken omvatten o.a. het schoonmaken, binnenlandse transportkosten, kentekenplaat, nul-beurt en ± 15 liter brandstof.

Alle motorfietsen worden alleen geleverd met de uitrusting die wettelijk verplicht is (bijv. reflectoren conform Euro 4-norm). Illustraties op deze website kunnen hiervan afwijken.

De BMW S 1000 RR.

Een icoon onder de superbikes.

De introductie van de BMW S 1000 RR ontketende al meteen een revolutie in de superbike-klasse. Sinds die tijd wordt de motorfiets continu doorontwikkeld, verder aangescherpt en voorzien van de modernste technologieën. Er is maar een constante factor: zijn indrukwekkende vermogenskromme, waardoor zijn prestaties nog altijd trendsettend zijn. De S 1000 RR wordt standaard geleverd met Dynamic Traction Control (DTC) en daarmee met nog meer rijdynamiek en -veiligheid. Dit betekent dat de S 1000 RR zijn positie als volbloed supersportmotorfiets vasthoudt, zowel op de weg als op het circuit. Door de innovatieve technologie van de S 1000 RR ervaar je zijn prestaties nog intenser en directer dan ooit te voren.

Het design van de S 1000 RR

Kies jouw stijl.

Adembenemende verschijning, pure prestaties of zuivere racesport: de keuze is aan jou. De S 1000 RR is er in drie kleurvarianten: granitgrau metallic/Blackstorm metallic, racingred uni/lightwhite uni en lightwhite uni/lupin blue metallic/racingred uni.

Racingred uni / Lightwhite uni

Krachtig en onmisbaar: compleet met rood gelakte velgbiezen, waarmee de RR zijn dynamische prestaties onderstreept.

Granitgrau metallic/Blackstorm metallic

Deze elegante, mysterieuze kleurstelling weerspiegelt de dieptes van de duistere metropool.

Lightwhite uni / Lupinblue metallic / Racingred uni

Samen met de gelakte velgbiezen onderstreept deze kleurvariant overduidelijk de racesport-genen en de connectie met BMW Motorsport.

Blackstorm metallic

De lakkleur Blackstorm metallic benadrukt nog meer het elegante en mysterieuze uiterlijk van de S 1000 RR.

Zo ziet een winnaar uit. Of een topatleet. Of een doorzetter.

De RR is wat een superbike moet zijn en dat geldt ook voor zijn design. Door zijn opvallende splitface en asymmetrische koplampen is hij onmiddellijk herkenbaar. De messcherpe flyline is extreem helder, zijn contouren en vormen versterken elkaar. Alles bij elkaar straalt de sportmotor een voorliefde voor bochten en lange rechte stukken weg uit. Bovendien is zijn honger naar hoge prestaties overduidelijk. De RR deelt zijn verlangen naar pure acceleratie en snelheid met jou.
+ Lees verder

4-cilinder lijnmotor

146
kW (199 pk) bij 13.500 t/min
999
cc cilinderinhoud
3,1
s acceleratie 0-100 km/h
208
kg rijklaargewicht
Vloeistofgekoelde 4-cilinder 4-takt-lijnmotor

Overtuigende cijfers. Krachtige prestaties.

Overtuigende cijfers. Krachtige prestaties.

De vloeistofgekoelde 4-cilinder lijnmotor van de S 1000 RR heeft een vermogen van 146 kW (199 pk) bij 13.500 t/min. Zijn maximum koppel van 113 Nm piekt bij 10.500 t/min. Indrukwekkende cijfers die je als rijder voelt. Maar zelfs op dit prestatieniveau biedt het standaard aanwezige DTC (Dynamic Traction Control) nog meer veiligheid.

+ Lees verder

Ervaar het onvergetelijke geluid van de S 1000 RR

De highlights van de S 1000 RR

Splitface met grote luchtinlaat.
Racesport remblokken.
Instrumentenpaneel met analoge snelheidsaanduiding.
BMW logo.
Herkenbaar kieuwenprofiel.
Swingarm uit de racesport.
Slanke achterkant.
Uitlaatsysteem.

Betere prestaties gegarandeerd.

Betere prestaties gegarandeerd.

Dankzij de vele details ervaar je de prestaties van de S 1000 RR nog intensiever en tegelijkertijd houd je een beter overzicht onder alle verkeerssituaties. De drie rijmodi 'Rain', 'Sport' en 'Race' garanderen optimale coördinatie van de elektronische gasdosering, ABS en ASC, zelfs onder verschillende omstandigheden. Standaard DTC (Dynamic Traction Control) en ABS garanderen een nog hogere verkeersveiligheid. Met E-gas is de enorme kracht van de motor nog fijngevoeliger en direct te doseren.

Dankzij de uitzonderlijk hoge resolutie biedt het instrumentenpaneel een heldere weergave van de geselecteerde instellingen, zoals snelheid en toerental. Het resultaat: altijd optimaal overzicht over de prestaties van de RR en jouw eigen instellingen.

+ Lees verder
Een overzicht van alle technologische hoogtepunten.
  • Uitlaatsysteem: geoptimaliseerd voor rijder en voortstuwing.

    De einddemper met tweestromige gasvoering zorgt voor verhoging van het koppel in de lagere toerenregionen en een betere gaswisseling Bovendien vermindert dit de tegendruk, goed voor meer vermogen. De nieuwe Euro 4-emissienorm en geluidsnorm worden behaald zonder prestatieverlies.
  • DDC (Dynamic Damping Control): set-up in milliseconden.

    DDC (Dynamic Damping Control) is een elektronische regeleenheid die het rijwielgedeelte binnen milliseconden optimaal op de actuele rijomstandigheden instelt. Met intervallen van 10 milliseconden verwerkt de DDC-regeleenheid een oneindige stroom aan informatie, zoals over tractie, hellingshoek en de feedback van de schokdempers. Dit betekent dat de rijder altijd en in elke rijsituatie profiteert van de meest optimale instelling van in- en uitgaande demping. Compromissen bij de afstemming van het rijwielgedeelte behoren daarmee tot het verleden.

  • DTC (Dynamic Traction Control): perfecte afstelling, zelfs in de bocht.

    DTC (Dynamic Traction Control), dat vanaf nu standaard is, levert een significante bijdrage aan het hoge niveau van rijdynamiek en aan de uitstekende veiligheid op de weg. Vooral tijdens veranderende rijomstandigheden, op oppervlakken met lage wrijving en bij plots afwisselende wrijvingscoëfficiënten, biedt Dynamic Traction Control assistentie van onschatbare waarde. Wanneer het achterwiel spint, wordt dit opgemerkt door de ABS sensoren en de hellingshoeksensor, waarna de motorregeleenheid wordt ingesteld op de best mogelijke tractie. DTC merkt ook of de motor schuin hangt en neemt dit mee in zijn berekeningen tijdens het accelereren. DTC heeft de optimale instelling bij elke geselecteerde rijmodus. Samen met de Pro rijmodus is via DTC +/- shift een persoonlijke instelling van de tractiecontrole op verschillende gripverhoudingen mogelijk. DTC is nauw verbonden met elk van de verschillende rijmodi, waardoor altijd maximale rijveiligheid wordt gegarandeerd.

  • Rijwielgedeelte: perfectie in beweeglijkheid en tractie.

    Dankzij de ideale combinatie van de balhoofdhoek van 66,5°, de wielbasis van 1.438 mm en het lage swingarmdraaipunt wordt een optimale verhouding tussen beweeglijkheid en rechtuitstabiliteit bereikt. Ook het rijwielgedeelte van de S 1000 RR is afgestemd op pure prestaties. De geometrie van het rijwielgedeelte biedt de rijder een perfect gevoel voor de voorkant. Het hoge niveau van beweeglijkheid, de moeiteloze handling, de mechanische grip op het achterwiel en de feedback over het grensbereik van achterwiel benadrukken de intensieve rijbeleving van de S 1000 RR.
  • Schakelassistent Pro: schakelen als een pro.

    Circuitrijders houden er van: schakelassistent Pro. Dit maakt op- en terugschakelen eenvoudiger en sneller. Bovendien levert dit een altijd ferme grip op de handgrepen op. Daarnaast werkt de lastwissel minder door op het achterwiel, wat verhoogde stabiliteit oplevert. Ook interessant: schakelassistent Pro verkort de schakeltijden. Je gaat er van houden – en niet alleen in het grensbereik.
  • Gesmede velgen: van het circuit naar de weg.

    Banden en velgen bepalen het contact met het wegdek. De beste keuze hiervoor zijn HP aluminium velgen. Deze zijn leverbaar als fabrieksoptie, voorzien van typegoedkeuring. De afmetingen zijn: SP C 120/70 ZR 17 aan de voorkant en SP 200/55 ZR 17 aan de achterkant. Onnodig te vermelden misschien, maar het nu standaard aanwezige DTC wordt exact op de gekozen banden afgesteld om optimale prestaties te garanderen.
  • Rijmodi Pro: voor elke route, voor elke rijder.

    De rijmodi 'Rain', 'Sport' en 'Race' en ABS zijn standaard aanwezig op de nieuwe S 1000 RR. Als fabrieksoptie kunnen de rijmodi 'Slick' en 'User' nog worden toegevoegd. Met laatstgenoemde modus is een andere DDC-instelling mogelijk dan in de modus 'Slick'. Hierdoor kun je tijdens het rijden met slechts een druk op de knop een van de twee instellingen selecteren en testen.
  • Display: meer in één oogopslag.

    Het instrumentenpaneel toont een helder overzicht van de gekozen settings, samen met de gereden snelheid en het actuele toerental. Met een uitzonderlijk hoge resolutie voor nauwkeurige en snelle informatie. Onder andere de volgende informatie en functies worden weergegeven: set-up voor DDC en circuit, hellingshoek, DTC afhankelijke koppelreductie, rondetijd en ABS-vertraging in m/s².

Betere prestaties

Fabrieksopties en accessoires.

Verzeker jezelf van het beslissende voordeel: haal nog meer uit elke rit met de hoogwaardige HP Parts en het uitgebreide assortiment fabrieksopties en originele BMW accessoires.

Meer informatie

Op Isle of Man met de S 1000 RR

Michael Dunlop

Historische, drievoudige winst met BMW Motorrad.

Accessoires voor de S 1000 RR

Sterke verschijning op de weg