De BMW S 1000 RR
De RR is nu nog meer gefocust, nog nauwkeuriger op pure performance gericht. Voor allen die steeds meer eisen. Van zichzelf. Van elke ronde. En van hun RR. Echt helemaal in de zin van #NeverStopChallenging. Want juist daar waar de RR zich altijd al beweegt, is werken aan de top millimeterwerk. Daarom hebben we de RR op de beslissende punten aangescherpt en verder ontwikkeld: van de nieuwe stuuruitslaghoeksensor met Brake Slide Assist en de Slide Control en de integratie van M componenten, verbeteringen in de elektronica en de beslissende handgrepen voor het ombouwen van de bike voor het circuit. En dat alles met een duidelijk doel – nieuwe polepositions.
Tijdelijk voordeel
Is de S 1000 RR jouw motorcycle match? Wacht dan niet langer. Nu tijdelijk uit voorraad* met 3 jaar BMW Motorrad Service Inclusive en 5 jaar garantie met € 185,- voordeel.
*Geldig bij aankoop van geselecteerde voorraad. Voordeel verschilt per model en kan oplopen tot maximaal € 2.180,-. Aanbod geldt t/m 31 oktober zolang de voorraad strekt. Vraag de BMW Motorrad dealer naar de voorwaarden.
De highlights van de superbike
Niet meer weg te denken van het racecircuit – ook niet van de RR
Niet meer weg te denken van het racecircuit – ook niet van de RR
De winglets van composietkunststof produceren afhankelijk van de snelheid maar liefst 17,1 kg bij 300 km/u aerodynamische downforce. Deze aandrukkracht gaat de neiging tot het maken van een wheelie bij accelereren tegen: De vork houdt contact met de grond, de DTC hoeft minder in te grijpen. Zo zet je aandrijfkracht merkbaar en nog rechtstreekser om in acceleratie.
Meer performance op het scherm
Meer performance op het scherm
Na de rondes op het circuit wacht de pitstraat: Na uit-/inschakelen van het contact wordt altijd het laatste scherm weergegeven. Zo blijf je geconcentreerd en gefocust in je modus. Je hebt naar eigen wens de keus uit een pure ride screen en drie verschillende core screens. Bij een koude motor wordt het zinvolle maximale toerental weergegeven. Met de schakelflits knippert de gehele toerenteller nu duidelijk zichtbaarder. En onder Instellingen lees je op het TFT-display dankzij de duidelijkere weergave de fabrieksinstelling van de hulpsystemen – zoals ABS Pro, DTC of DDC – nu nog sneller af.
Passie zit waar het hart klopt - en kloppen doet het!
Ontketende passie: Aan de krachtige BMW ShiftCam viercilindermotor van de RR hebben we opnieuw alle ervaringen van het circuit meegegeven: voor een vermogenstoename met 3 pk tot 210 pk (154 kW). De airbox uit de M RR zorgt hierbij voor een bijzonder goede luchttoevoer en betere wisselende belasting. En ook de cilinderkoppen met nieuwe kanaalgeometrie en versterkte lagerbruggen zijn afkomstig uit de M RR.
We hebben de standaard schakelassistent Pro eveneens geoptimaliseerd. Deze staat nu ook schakelen via deceleratie-opschakeling en deceleratie-terugschakeling toe. En zorgt voor een verbeterde demping van de wisselende belastingen – voor meer schakelprecisie. En zelfs het kettingblad heeft nu meer tanden: net als bij de M RR zijn het nu 46 in plaats van 45 tanden – voor meer trekkracht op de rechte stukken.
Voorwaar –een chassis
Voorwaar –een chassis
Millimeterwerk voor meer feedback en rijprecisie: De M chassiskit met verhoging van de achterkant en instelbaar subframedraaipunt is standaard. Uitsparingen in het chassis zorgen voor meer flexibiliteit aan de zijkant. We hebben de hoek van de stuurkop met 0,5° afgevlakt tot 66,4° en de offset van de vorkbruggen met 3 mm verlaagd tot 26,5 mm voor een nog betere richtnauwkeurigheid van het voorwiel. En de uitbouw van het achterwiel is door asbussen die tegen verlies zijn beveiligd en optimalisaties aan het remsysteem praktisch vereenvoudigd. De demping van de DDC Road, Dynamic en Race kun je nu ook in de Race Pro 1 tot 3 selecteren. Op die manier kun je de instellingen Race Pro 1 tot 3 op de provinciale weg met wegdemping gebruiken.
Door bochten jagen opnieuw gedefinieerd
Door bochten jagen opnieuw gedefinieerd
De optie rijmodus Pro en de voor het eerst ingebouwde stuuruitslaghoeksensor maken twee functies mogelijk: de Brake Slide Assist voor het vertragen en de DTC Slide Control voor het accelereren. Met behulp van de stuuruitslaghoeksensor wordt je drifthoek bepaald, op basis daarvan zorgt de DTC voor de optimale slip. Waarbij DTC-setting 2 & 3 geoptimaliseerd is voor circuit en slicks. Na de Powerslide ondersteunt de Brake Slide Assist je bij het vertragen om met behulp van de ABS-remming voor en achter de bocht in te schuiven.
Precies op jouw behoeften toegesneden
- M-pakket
- Dynamic-pakket
- Race-pakket
- Carbonpakket
- M pakket gefreesde onderdelen
Het M pakket versterkt het sportieve profiel van de RR. Het exclusieve lakwerk Lightwhite uni/M Motorsport is alleen in dit pakket inbegrepen en geeft de motor een krachtige look.
Het pakket omvat: de M sportseat voor optimale ondersteuning voor de jacht op de beslissende milliseconden. De lichtgewicht M carbon wielen met M tapes, voor maximale rijdynamiek. Of ook de als alternatief te kiezen M gesmede velgen. Bovendien de M voetsteunenset en de zwarte tankdop.
Het dynamiekpakket versterkt de racekwaliteiten van de RR voor extra performance en comfort. Het pakket omvat: het hier exclusieve voor de racesport geschikte elektronische onderstel DDC voor optimale demping en optimaal contact met het wegdek in elke rijsituatie. En de rijmodus Pro met 3 extra Race Pro-rijmodi en andere relevante instellingen voor het circuit zoals Launch Control, Pit Lane Limiter, Wheelie Control en de Brake Slide Assist, Slide Control. Bovendien zijn de elektronische cruise control en de handvatverwarmingen inbegrepen.
Het Race-pakket optimaliseert de RR voor berijders met ambities in de racesport. Het pakket omvat de onderhoudsarme en lichtgewicht M Endurance-ketting. En het exclusief in het pakket verkrijgbare M Titan uitlaatsysteem van Akrapovič voor een nog sportievere look bij een aanzienlijk lager gewicht of als alternatief de hoogwaardige titanium slip-on sporteinddemper.
Het hoogwaardige carbonpakket verfraait de superbike-look van de machine nog meer. Het pakket omvat: de wieldoppen voor en achter, kettingbeschermer en tandwielbeschermkap alsmede de kuipzijdelen boven. De aan de racesport ontleende componenten van lichte KVK zetten hoogwaardige en sportieve, hightech-accenten.
Het M-pakket met gefreesde onderdelen benadrukt met hoogwaardige componenten en exclusieve M-branding het sportieve karakter van de machine. Het pakket omvat: Gefreesde onderdelen van geëloxeerd aluminium, waaronder inklapbare en instelbare koppelings- en handremhendel inclusief Brake Lever Guard – uiterst hoogwaardige uitrustingen.
Design is meer dan alleen uiterlijk
Drie varianten, één karakter.
Ongeacht welke variant je ook kiest: Hier gaat het niet om millimeters of milliseconden, maar alleen om je voorkeuren. Maar één ding is zeker: Elke RR is op pure performance gericht.
3 jaar zorgeloosheid
Ride on & on & on. Wij geven je een jaar extra.
Vanaf nu krijg je bij de aanschaf van een motorfiets een jaar extra zorgeloosheid boven op de wettelijke garantie.
Sportiviteit dominant doorgegeven
Supersportief en compact zonder compromissen. Deze basiswaarden van de vormgeving van de RR hebben we aangehouden. En we hebben ze aangescherpt: van het front met de aerodynamisch geoptimaliseerde kuipruit en de lampen in karakteristiek led-design, de zijbekleding met winglet tot aan de korte en dynamische achterkant.
En de eenvoudig demonteerbare kentekenplaathouder en de optioneel leverbare buddyseatafdekking voor de duo-buddyseat bewijzen: ook het design van de RR hebben we tot in het kleinste detail op performance gericht.