De BMW R 18 Classic
De R 18 Classic is een nostalgische toermotor. Hij doet denken aan het begin van de eerste cruisers die geschikt waren om te toeren. Daarnaast haalt hij tijdloze kenmerken uit onze BMW Motorrad-geschiedenis aan. De krachtigste boxermotor die we ooit hebben gebouwd qua cilinderinhoud vormt onmiskenbaar het hart van de machine. Hij staat voor ontspannen tochten en puur plezier - oftewel: #SoulFuel.
GEAR UP AND GO
Droom je al een tijdje van een nieuwe BMW R 18 Classic? Dan krijg je bij aanschaf van een nieuwe model uit voorraad vóór 31 oktober een accessoirevoucher t.w.v. € 1.000,- voor maar € 100,-. Je voordeel bedraagt dan € 900,-.
Voor alle nieuwe modellen uit voorraad is er een optie-of accessoirepakket* voor slechts € 100,-. Het voordeel kan wel oplopen tot wel € 1.781,-. Ontdek hier het voordeel van alle modellen.
*Bij een motorfiets uit voorraad met orderdatum tussen 29 augustus en 31 oktober 2023. Pakket afhankelijk van het model. Vraag de BMW Motorrad dealer naar meer informatie en de voorwaarden.

Al het begin is gemakkelijk – de A2-uitvoering van de R 18 Classic
De R 18 Classic is ook in een A2 uitvoering met 48 pk leverbaar. Deze kan zo worden aangepast dat je machine voor jou geschikt is als je met het A2-rijbewijs onderweg wilt zijn. Zo kun je vanaf het begin genieten van de intuïtieve rijeigenschappen van de R 18 Classic.
Het design van de R 18 Classic
Een cruiser geïnspireerd op iconen
Langgerekt silhouet, hoogwaardige details: de R 18 Classic vestigt alle blikken op zich.
De highlights in één oogopslag
De druppelvormige tank is een icoon uit onze geschiedenis en benadrukt - net als de langgerekte achterste einddemper - de langgerekte typische flyline van de R 18 Classic. Het stalen frame met dubbel subframe omsluit de massieve sculpturale motor, wat kilometer voor kilometer een ervaring zal zijn.
























Configureer jouw cruiser
Configureer jouw cruiser
De R 18 Classic in de modelvariant Moonstone is voorzien van een hoogwaardig en exclusief Option 719-pakket. In het pakket zitten onder andere de weerbestendige buddyseat met ruitvormige siernaden en de gesmede velgen. Natuurlijk zijn er naast deze speciale look nog andere opties beschikbaar waarmee je jouw droommotor kunt personaliseren.
Ervaar de motor van de R 18 Classic
Een vroeg hoog koppel zorgt voor krachtige cruisermomenten: de 2-cilinder boxermotor van 1802 cc van de R 18 Classic is de boxer met de meeste cilinderinhoud die we ooit hebben gebouwd. Een motor die je zult zien, horen en voelen: het maximale koppel van 158 Nm wordt al ontplooid bij 3.000 t/min. Van 2.000 tot 4.000 t/min is er altijd meer dan 150 Nm beschikbaar en daarmee een continu hoog koppel bij een voor een boxer karakteristiek loopgedrag. Bij 4.750 t/min levert de "Big Boxer" 67 kW (91 pk). Zo begin je elke tour vol overtuiging.
3 jaar garantie.
Meer over het thema #Soulfuel
#soulfuel betekent altijd vol passie en nieuwsgierig blijven. Omdat de volgende Tour nooit lang op zich zal laten wachten.