* Alle consumentenprijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen van BMW Motorrad. Model- en optieprijzen zijn inclusief BPM, BTW, kosten van registratie en rijklaar maken. Prijzen van accessoires zijn inclusief BTW, maar exclusief montagekosten en eventuele extra benodigdheden. De BMW Motorrad dealer geeft je graag bindende prijsinformatie.

Alle BMW motorfietsen worden alleen geleverd met de wettelijk vereiste uitrusting (bijv. reflectoren conform de norm Euro 4). De motorfietsen op de afbeeldingen en video's op deze website kunnen hiervan afwijken. Afbeeldingen kunnen speciale accessoires bevatten.

*Alle consumentenprijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen van BMW Motorrad inclusief BPM, BTW, registratiekosten en kosten rijklaar maken. De BMW Motorrad dealer geeft je graag bindende prijsinformatie. Afgebeelde motorfietsen kunnen afwijken van de (vereiste) standaarduitvoering en additionele pakketten, opties en/of accessoires bevatten.

De BMW R 18 Classic

Iconisch. Nostalgisch. Soulfuel

De R 18 Classic is een nostalgische toermotor. Hij doet denken aan het begin van de eerste cruisers die geschikt waren om te toeren. Daarnaast haalt hij tijdloze kenmerken uit onze BMW Motorrad-geschiedenis aan. De krachtigste boxermotor die we ooit hebben gebouwd qua cilinderinhoud vormt onmiskenbaar het hart van de machine. Hij staat voor ontspannen tochten en puur plezier - oftewel: #SoulFuel.

Kies je favoriete model

Verhalen die je kunt zien en voelen. Onze R 18-modellen combineren iconische designkenmerken met een gereduceerd totaalconcept, dat je oneindig veel mogelijkheden voor individualisering biedt. Het is dus aan jou wat je van je R 18 maakt.

Maak nu een proefrit
We zien de R 18 Classic.

Al het begin is gemakkelijk – de A2-uitvoering van de R 18 Classic

De R 18 Classic is ook in een A2 uitvoering met 48 pk leverbaar. Deze kan zo worden aangepast dat je machine voor jou geschikt is als je met het A2-rijbewijs onderweg wilt zijn. Zo kun je vanaf het begin genieten van de intuïtieve rijeigenschappen van de R 18 Classic.

Het design van de R 18 Classic

Een cruiser geïnspireerd op iconen

Langgerekt silhouet, hoogwaardige details: de R 18 Classic vestigt alle blikken op zich.

R 18 Classic

The pure Black storm metallic emphasises the elongated cruiser silhouette of the bike.

Black storm metallic/Vintage

De lak Black storm metallic en Mars red metallic benadrukt het individuele karakter van de BMW R 18 Classic.

Option 719 Moonstone

De lak Mineral white metallic geeft je motorfiets een nostalgische en toch moderne look.

Manhattan metallic matt

Nürburgzilver, gepolijst aluminium en hoogglans-chroom vormen opvallende contrasten met de donkere lakoppervlakken en de zwarte buddyseat van de bike.

De highlights in één oogopslag

De druppelvormige tank is een icoon uit onze geschiedenis en benadrukt - net als de langgerekte achterste einddemper - de langgerekte typische flyline van de R 18 Classic. Het stalen frame met dubbel subframe omsluit de massieve sculpturale motor, wat kilometer voor kilometer een ervaring zal zijn.

+ Lees verder
Plaatsing met duo-buddyseat
We zien de gedeelde zitting met duo-buddyseat.
Boxer met duwstang
We zien de indrukwekkende boxer met de duwstangen.
LED-verstralers
We zien de twee kleinere extra koplampen links en rechts van de verstraler.
Treeplanken
We zien de treeplanken van de R 18 Classic.
Windscherm
We zien het windscherm van de R 18 Classic.
Ronde uitlaatpijpen, open cardanas, dubbele lus-frame
We zien de ronde uitlaatpijpen, de open cardanas en het dubbele lus-frame.
Zwarte tank met geschroefd logo
We zien de zwarte tank.
Zadeltassen
We zien de softbags van de R 18 Classic.

Configureer jouw cruiser

Configureer jouw cruiser

De R 18 Classic in de modelvariant Moonstone is voorzien van een hoogwaardig en exclusief Option 719-pakket. In het pakket zitten onder andere de weerbestendige buddyseat met ruitvormige siernaden en de gesmede velgen. Natuurlijk zijn er naast deze speciale look nog andere opties beschikbaar waarmee je jouw droommotor kunt personaliseren.

+ Lees verder

Ervaar de motor van de R 18 Classic

Een vroeg hoog koppel zorgt voor krachtige cruisermomenten: de 2-cilinder boxermotor van 1802 cc van de R 18 Classic is de boxer met de meeste cilinderinhoud die we ooit hebben gebouwd. Een motor die je zult zien, horen en voelen: het maximale koppel van 158 Nm wordt al ontplooid bij 3.000 t/min. Van 2.000 tot 4.000 t/min is er altijd meer dan 150 Nm beschikbaar en daarmee een continu hoog koppel bij een voor een boxer karakteristiek loopgedrag. Bij 4.750 t/min levert de "Big Boxer" 67 kW (91 pk). Zo begin je elke tour vol overtuiging.

+ Lees verder
1802
cc cilinderinhoud
158
Nm koppel bij 3.000 t/min
690
mm zithoogte
290
km actieradius

3 jaar garantie.

Ride on & on & on. We geven nu een jaar extra.

Nu 3 jaar garantie op alle motorfietsen.

Lees meer

Meer over het thema #Soulfuel

#soulfuel betekent altijd vol passie en nieuwsgierig blijven. Omdat de volgende Tour nooit lang op zich zal laten wachten.

+ Lees verder
spinner