*Alle consumentenprijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen van BMW Motorrad inclusief BPM, BTW, registratiekosten en kosten rijklaar maken. De BMW Motorrad dealer geeft je graag bindende prijsinformatie. Afgebeelde motorfietsen kunnen afwijken van de (vereiste) standaarduitvoering en additionele pakketten, opties en/of accessoires bevatten.

De BMW R 18 Classic

Iconisch. Nostalgisch. Soulfuel

De R 18 Classic is een nostalgische toermotor. Hij doet denken aan het begin van de eerste cruisers die geschikt waren om te toeren. Daarnaast haalt hij tijdloze kenmerken uit onze BMW Motorrad-geschiedenis aan - zoals het witte dubbele lijnenwerk zoals je die aantreft op de R 18 Classic First Edition. De krachtigste boxer die we ooit hebben gebouwd qua cilinderinhoud vormt onmiskenbaar het hart van de machine. Hij staat voor ontspannen tochten en puur plezier.

Het design van de R 18 Classic

Een cruiser geïnspireerd op iconen

Langgerekt silhouet, hoogwaardige details: de R 18 Classic vestigt alle blikken op zich.

R 18 Classic First Edition

Voor de R 18 Classic First Edition hebben we opvallende kenmerken van de BMW Motorrad-traditie nieuw leven ingeblazen: het witte dubbele lijnenwerk en de witte designoptie chroom kenmerken behalve het plaatje en het opschrift de First Edition.

De highlights in één oogopslag

De druppelvormige tank is een icoon uit onze geschiedenis en benadrukt - net als de langgerekte achterste einddemper - de langgerekte typische flyline van de R 18 Classic. Het stalen frame met dubbel subframe omsluit de massieve sculpturale motor, wat kilometer voor kilometer een ervaring zal zijn.

+ Lees verder
Plaatsing met duo-buddyseat
We zien de gedeelde zitting met duo-buddyseat.
Boxer met duwstang
We zien de indrukwekkende boxer met de duwstangen.
LED-verstralers
We zien de twee kleinere extra koplampen links en rechts van de verstraler.
Treeplanken
We zien de treeplanken van de R 18 Classic.
Windscherm
We zien het windscherm van de R 18 Classic.
Ronde uitlaatpijpen, open cardanas, dubbele lus-frame
We zien de ronde uitlaatpijpen, de open cardanas en het dubbele lus-frame.
Zwarte tank met dubbel lijnenwerk en geschroefd logo
We zien de zwarte tank met dubbel lijnenwerk.
Zadeltassen
We zien de softbags van de R 18 Classic.

Maak van de motor jouw motor

Maak van de motor jouw motor

Het flexibele totaalconcept van de R 18 Classic en het uitgebreide accessoireprogramma geven je veel vrijheid bij de vormgeving. Zó heb je de mogelijkheid om de motor geheel naar eigen smaak te ontwerpen.

+ Lees verder

Ervaar de motor van de R 18 Classic

Een vroeg hoog koppel zorgt voor krachtige cruisermomenten: de 2-cilinder boxermotor van 1802 cc van de R 18 Classic is de boxer met de meeste cilinderinhoud die we ooit hebben gebouwd. Een motor die je zult zien, horen en voelen: het maximale koppel van 158 Nm wordt al ontplooid bij 3.000 t/min. Van 2.000 tot 4.000 t/min is er altijd meer dan 150 Nm beschikbaar en daarmee een continu hoog koppel bij een voor een boxer karakteristiek loopgedrag. Bij 4.750 t/min levert de "Big Boxer" 67 kW (91 pk). Zo begin je elke tour vol overtuiging.

+ Lees verder
1802
cc cilinderinhoud
158
Nm koppel bij 3.000 t/min
690
mm zithoogte
290
km actieradius

3 jaar garantie.

Ride on & on & on. We geven nu een jaar extra.

Nu 3 jaar garantie op alle motorfietsen.

Lees meer

Meer over het thema #Soulfuel

#soulfuel betekent altijd vol passie en nieuwsgierig blijven. Omdat de volgende Tour nooit lang op zich zal laten wachten.

+ Lees verder
spinner