RIJWIELGEDEELTE.
Motorfietsen door innovatieve ontwikkelingen beter en veiliger maken en tegelijkertijd motorrijden nog plezieriger maken – dat is al tientallen jaren het motto van BMW Motorrad. Als koploper op technologisch gebied presenteert BMW Motorrad regelmatig nieuwe oplossingen, die in de regel kort daarna niet meer weg te denken zijn bij serieproductiemotorfietsen. Al in 1986 bereikte BMW Motorrad een mijlpaal qua rijwielgedeelte-techniek met de introductie van de Paralever swing arm, die voor een duidelijk verbeterde achterwielophanging en krachtoverbrenging zorgde. In 1993 volgde voor het eerst de Telelever, een in serie geproduceerde voorwielophanging die als eerste demping en vering scheidt van wielophanging. Een volgende revolutionaire stap op het gebied van rijwielgedeelte-techniek werd in 2005 gezet met de extreem torsiestijve Duolever voorwielophanging. De BMW Motorrad framegeometrie is afhankelijk van het karakter van elk model steeds consequent gericht op rijeigenschappen en ergonomie. Optimaal op alle wegen, zowel verhard als onverhard, en perfect passend bij elke rijstijl: dat is techniek volgens BMW Motorrad.