De BMW M 1000 RR
Voor iedereen die geen milliseconde wil weggeven. Deze voor de racesport goedgekeurde superbike werd aerodynamisch geperfectioneerd in de windtunnel en verder ontwikkeld op het circuit. De M RR dankt zijn maximumsnelheid van 314 km/u aan zijn 6 pk krachtigere ShiftCam-motor met nu 218 pk, en de nieuwe bekleding met meer aerodynamische winglets. Deze motor staat tot in het kleinste detail voor performance, motorsport en exclusiviteit. Net als de BMW Motorrad Motorsport Race Support. Typisch M – typisch #NeverStopChallenging.
Ik kan 100% vertrouwen op de M RR.
“Toprak Razgatlıoğlu
BMW Motorrad WorldSBK-team
Alles voor jouw persoonlijke toptijd
De motor voor kampioenen
De motor voor kampioenen
De M RR viert overwinningen op de racecircuits van de wereld. BMW racers en teams vertrouwen op de compromisloze prestaties van deze superbike. Bij het WorldSBK, het FIM Superbike Championship, het FIM Endurance World Championship en ook bij wegraces is de M RR regelmatig op de plek 1 te vinden.
Samenspel van highlights
Rijden als in de slipstream
Rijden als in de slipstream
De nieuw vormgegeven voor- en zijkuip zorgen voor een betere performance. Daarnaast vermindert de verder geoptimaliseerde aerodynamica de belasting voor de rijder door de downforce door de wind te verlagen: voor lang, snel en gefocust rijden. De herziene M winglets Evolution 3.0 vergroten daarentegen de downforce van het voorwiel - ook in schuine ligging - en vergroten de downforce met 50% tot 23,1 kg. Voor nog meer vertrouwen bij grotere hellingshoeken en hogere bochtsnelheden.
Rijden als je idool
Rijden als je idool
Topprestaties zijn altijd afhankelijk van het materiaal. Daarom hebben we bij de modelupdate talloze standaard uitrustingselementen ingebouwd. Denk bijvoorbeeld aan de stuurhoeksensor met Slide Control en Brake Slide Assist, de M Quick Action Throttle, die de gasweg met 14 graden verkort, of de M Brake Ducts die zorgen voor een verbeterde luchtstroom rond de vorkpoten voor het koelen van de remklauwen.
Duidelijke feedback – niet alleen uit de pitstraat
Het beste gevoel met het voor- en achterwiel en een adembenemende, precieze doelgerichtheid: het hart van het onderstel is een brugframe van aluminium, aangevuld door een upside-down vork en een centrale veerpoot met Full Floater Pro-kinematica voor duidelijk betere onderstelprestaties. Het onderstel, dat consequent en compromisloos op toptijden in de racemodus is afgestemd, maakt ook indruk op perfectionistische rijders die worden aangedreven door adrenaline.
Topprestaties – ook een kwestie van instelling
Echte winnaars onderscheiden zich doordat ze met het eigen potentieel tot op de milliseconde kunnen scoren: De Launch Control van de M RR ondersteunt bij de perfecte start van de race en de Pit Lane Limiter weet wanneer het vermogen omlaag moet. De Schakelassistent Pro zorgt bij elke schakeling voor een snelle schakelprocedure zonder koppelingsbediening. Voor het racen kan het schakelschema gemakkelijk worden omgekeerd. Daarnaast worden de prestaties verbeterd door in totaal 7 rijmodi, twee instelbare gaskarakteristieken, ABS Pro, DTC, MSR en de drievoudige instelbaarheid van de motorsleepmomentregeling. Alles is perfect afleesbaar op het 6,5" TFT-display.
Millimeters beslissen – ook in de motor
Millimeters beslissen – ook in de motor
Het draaiend gedeelte met BMW ShiftCam-technologie en een maximaal toerental van 15.100 tpm heeft zich bewezen in het WSBK. Omdat ook wij nooit tevreden zijn, hebben we talloze motordetails opnieuw geoptimaliseerd, waaronder de cilinderkop, de zuigergeometrie, de klepgeleiders en de airbox. Zo kon het vermogen moet 6 pk worden verhoogd. Van buiten niet zichtbaar, voor de rijder duidelijk voelbaar.
Compromisloze acceleratie – maar dan andersom
Na jaren gebruik tijdens wedstrijden op de racecircuits van deze wereld geldt voor de M rem nog steeds: best in his class. Eigenlijk zelfs: nog beter. Want de ontwikkelde M Brake Ducts koelen de remklauwen tijdens het racen afhankelijk van het racecircuit met maar liefst 10 graden – voor nog meer performance en een constanter drukpunt. Samen met de op elkaar afgestemde combinatie van bedieningselement/klauw resulteert dit in maximale remstabiliteit en eenduidige feedback, plus een optimale afstemming op het Race ABS. De M rem is en blijft daarmee de absolute benchmark.
3 jaar zorgeloosheid
Ride on & on & on. Wij geven je een jaar extra.
Vanaf nu krijg je bij de aanschaf van een motor een jaar extra zorgeloosheid boven op de wettelijke garantie.
Zo zien winnaars eruit
Twee uitvoeringen, één doel: pure performance
De M RR is leverbaar in twee uitvoeringen: Als M RR en als M RR met M Competition pakket. Beide werden met ontworpen een duidelijk doel: winnen. En precies daarvoor staan beide varianten met absolute toewijding en pure prestatiedrang.
Het M Competition pakket
Het M Competition pakket
Racesport ontmoet esthetiek. Het M Competition pakket omvat talloze Performance Parts die met recht de letter M dragen. Denk onder meer aan de M GPS-Laptrigger (voorbereiding), M Aero Wheel Covers, de M Endurance ketting, M rem- en koppelingshendels en de M voetsteunen. Er zijn ook speciale, hoogwaardige onderdelen van zicht-carbon en het duopassagierspakket.
Van perfectionisten voor perfectionisten
Sinds 2010 bieden we onze klanten met BMW Motorrad Motorsport Race Support toegang tot elektronica, motoren, Performance Parts en onze expertise. Hieronder vallen ook prestatieverbeterende conversies die worden uitgevoerd door dezelfde specialisten die ook de fabrieksmotoren voor het WorldSBK en het FIM EWC assembleren. Bij Race Support doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat jij indruk maakt op het circuit. Het succes spreekt voor zich: de BMW S 1000 RR en de BMW M 1000 RR hebben al talloze overwinningen en titels behaald in diverse kampioenschappen.
Nog meer performance
De Challenger Days
Adembenemende belevenissen op het racecircuit. Bereid je voor op een stoot adrenaline.