* Alle consumentenprijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen van BMW Motorrad inclusief BPM, BTW, registratiekosten en kosten rijklaar maken. De BMW Motorrad dealer geeft je graag bindende prijsinformatie. Afgebeelde motorfietsen kunnen afwijken van de (vereiste) standaarduitvoering en additionele pakketten, opties en/of accessoires bevatten.

De G 310 GS in de "40 Years GS Edition "

Rijplezier in de legendarische look

Sinds 40 jaar verenigt de BMW GS veelzijdigheid en grenzeloos avontuur. Dat vieren we dit jaar met de G 310 GS in de "40 Years GS Edition". In de zwart-gele look van de legendarische R 100 GS laat hij de GS-geschiedenis tot leven komen: spontaan, lichtvoetig en uitgerust met de typische GS-flyline. Hij brengt je dankzij Ride by Wire superieur door de stad en erbuiten. Met deze machine reis je spelenderwijs, beleef je puur rijplezier vanaf de eerste draai aan de gashandgreep en ervaar je op elke kilometer de #SpiritOfGS.

De highlights van de ‘40 Years GS Edition’

Eenmalig design voor het jubileum: dit model is ontleend aan de R 100 GS met de bijnaam ‘Bumblebee’ en overtuigt met zijn zwart/gele look. Door de opvallende designelementen is de legendarische uitstraling een echte blikvanger en straalt de machine in de glans van meer dan 40 jaar geschiedenis van de GS. 

+ Lees verder
Configureer nu external-link-arrow-slim
40 Years GS lettering in striking yellow
We see a close-up of the yellow 40 Years GS sticker.
Swinging arm, chain guard and footrest in black
We see the swinging arm, chain guard and footrest of the G 310 GS in side view.
Typical GS Flyline in yellow and black look
We see the side view of the front with a focus on the black and yellow paintwork.
Black tank and handlebars
We see the tank and handlebars of the G 310 GS from diagonally above in detail.
Black windscreen
We see the side view of the front of the G 310 GS with a focus on the black tinted windscreen.
Engine block in black
We see the completely black engine block with G 310 lettering.
Tapes in striking yellow
We see the GS lettering and the tape design on the black tank.
Black rims
We see a detailed section of the black rims of the G 310 GS.

De G 310 GS – altijd een goede basis

Van buiten "40 Years GS Edition", van binnen helemaal G 310 GS: met de moderne technische features en de comfortabele GS-ergonomie brengt hij je ontspannen naar elke bestemming. Verstelbare koppelings- en remhendels laten zich nog beter aan je persoonlijke behoeften aanpassen. Kom alles te weten over de veelzijdige features en varianten van de G 310 GS.

+ Lees verder

40 jaar aanjager van avontuur

Van Afrika tot Centraal-Azië; de GS was in 40 jaar overal ter wereld. Een motorfiets die elk terrein en elke weg aankan, krachtig doorrijdt en moedig de elementen trotseert. De GS is de pionier van de toer-enduro's.

+ Lees verder
1980
lancering van het eerste GS model: de R 80 G/S
6
generaties GS met talloze modelvarianten
40
jaar unieke belevenissen met de GS-mythe
1,2
miljoen, is het aantal GS modellen wat tot nu toe van van de band is gerold

De GS heeft de roots in de rally-sport – en dat is goed te merken. De eerste prototypen zegevieren in offroad-races en in 1980 komt de R 80 G/S op de markt. Het wordt de eerste toer-enduro ter wereld. Al 40 jaar rijdt dit model door waar andere omkeren en is door geen obstakel te stoppen. 

+ Lees verder
Van offroad-sport de weg op

1978 tot 1980:

In 1978 baart BMW Motorrad met een voorloper van de eerste GS het nodige opzien: De GS 80 sleept bij het wereldkampioenschap Six Days twee gouden medailles in de wacht. Dit model was zonder officiële opdracht door het interne ontwikkelaarsteam ontwikkeld. Maar door het succes hebben de ingenieurs en monteurs gelijk gekregen: hun motorfiets zorgde zowel op de weg als offroad voor het nodige rijplezier en kwam in 1980 onder de iets afgeleide naam BMW R 80 G/S op de markt.

De zegetocht begint

1980 tot 1987:

Met de GS creëert BMW Motorrad de perfecte synthese van onroad en offroad. Ongeacht de ondergrond heeft de berijder de machine in elke situatie onder controle en geniet hij/zij ook op lange trajecten van maximaal comfort. Highlight is de wereldwijd voor het eerst op een motorfiets gemonteerde monolever, ofwel eenzijdige swingarm, die lichter is en sneller verwisselen van het achterwiel mogelijk maakt Met de R 80 G/S vindt BMW Motorrad het segment van de grote comfortabele toer-enduro’s uit – en beheerst het tot vandaag de dag.

De GS zet aan: meer cilinderinhoud meer power

1987 tot 1996:

Het nieuwe topmodel R 100 GS heeft enorm veel cilinderinhoud en wordt de sterkste en snelste Enduro op de markt. Op het achterwiel zorgt de paralever-swingarm met dubbel draaipunt voor moeiteloze handling op terrein en op de weg. Met het markant zwart/gele lakwerk wordt dit model bekend als ‘Bumblebee’. De kleur is ook nu nog een echte highlight voor liefhebbers en siert dit jaar de speciale modellen van de ‘40 Years GS Edition’.

Een nieuw hoofdstuk voor de toer-enduro's

1994 tot 2003:

De GS wordt meer en meer een icoon maar verandert nog steeds: in 1994 verschijnt met de R 1100 GS de eerste Enduro met boxermotor met vier kleppen. Deze overtuigt met soepel rijgedrag op terrein en uitstekende eigenschappen voor lange ritten. De toer-eigenschappen worden ambitieus doorontwikkeld en in 2002 met de R 1150 GS Adventure nog beter aangepast aan de behoeften van verre reizigers: de Adventure serie ziet het levenslicht.

Van 1-cilinder tot 2-cilinder

2000 tot 2008:

De zeer populaire en instapvriendelijke ‘Funduro’-modellen F 650 en F 650 ST krijgen aan het begin van het nieuwe millennium een herzien motorconcept. Dankzij het nieuwe watergekoelde 1-cilinder blok ervaren de berijders van de F 650 GS en F 650 GS Dakar niet alleen een royale motoruitvoering voor elke dag, maar ook het typische Enduro-gevoel. In 2008 worden de beide volledig nieuw ontwikkelde Enduro-modellen F 650 GS en F 800 GS uitgerust met een vloeistofgekoelde 2-cilinder lijnmotor. Dat betekent puur avontuur ook in de middenklasse.

Van lucht- tot watergekoelde boxermotor

2004 tot 2017:

In 2004 brengt BMW Motorrad een nieuwe versie van de R 1200 GS uit. Deze krijgt meer cilinderinhoud, vermogen en koppel en wordt daardoor nog dynamischer op elk terrein, bij een tegelijkertijd 30 kg lager gewicht. Bijna tien jaar later breekt er een nieuw tijdperk aan, want de BMW Motorrad ingenieurs rusten de R 1200 GS uit met een watergekoelde boxermotor, een absoluut nieuwtje. Bovendien krijgt de motorfiets een semi-actief rijwielgedeelte met Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), wat het rijgedrag en het rijcomfort op een nieuw niveau brengt.

De GS wordt nog sterker

Ook in de jaren daarna werkt BMW Motorrad verder aan de GS-mythe. De populaire R 1250 GS verschijnt met een geavanceerde 2-cilinder boxermotor: Deze levert dankzij de variabele nokkenasregeling BMW ShiftCam meer power in het complete toerentalbereik waardoor de GS nog soevereiner wordt. Bovendien worden ook de middenklassemodellen F 750 GS en F 850 GS voortdurend doorontwikkeld en zorgen met meer cilinderinhoud en een gewijzigd rijwielgedeelte voor nog meer rijplezier.

3 jaar garantie.

Ride on & on & on. We geven nu een jaar extra.

Nu 3 jaar garantie op alle motorfietsen.

Lees meer

#SpiritofGS

Sinds 40 jaar brengt de #SpiritofGS motorrijders bij elkaar, door de community over de hele wereld verbreid. Gewoon vertrekken, nieuwe avonturen beleven en het onbekende ontdekken, samen schrijven we altijd weer geschiedenis. Laat je door de GS community inspireren tot nieuwe belevenissen. Beleef de #SpiritofGS.

+ Lees verder

Beleef de avonturen van de GS community.

Beleef spannende GS avonturen met onze nieuwe serie ‘Adventures of a Lifetime’.

+ Lees verder

Meer over de #SpiritofGS

spinner