R nineT Urban G/S - Edition 40 Years GS

vanaf € 19.140,-*
Bereken je maandbedrag

*Alle consumentenprijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen van BMW Motorrad inclusief BPM, BTW, registratiekosten en kosten rijklaar maken. De BMW Motorrad dealer geeft je graag bindende prijsinformatie. Afgebeelde motorfietsen kunnen afwijken van de (vereiste) standaarduitvoering en additionele pakketten, opties en/of accessoires bevatten.

De BMW R nineT Urban G/S in de "40 Years GS Edition"

Legendarisch design

Het zwart-gele design van de "40 Years GS Edition" is een eerbetoon aan de legendarische eerste toer-enduro's van BMW Motorrad. De R 100 GS staat voorop. De opvallende accenten doen duidelijk denken aan de machine die toen al snel de bijnaam "Bumblebee" kreeg. Bij de R nineT Urban G/S "40 Years GS Edition" van vandaag bewijzen de gefreesde Option 719 kleppendeksels en de gele handbescherming de liefde voor detail. De offroad banden en het verhoogde Scrambler-uitlaatsysteem maken de look compleet. En herinneren visueel aan 40 jaren veelbewogen GS-historie.

De highlights van de “40 Years GS Edition"

Het onmiskenbare design van de R nineT Urban G/S en de legendarische uitstraling van de "Bumblebee": een eenmalige look vol verhalen en successen.

+ Lees verder
40 jaar GS-sticker op de tank
We zien de "40 jaar GS"-sticker op de tank van de R nineT Urban G/S.
Zwart-gele buddyseat met GS-borduurwerk
We zien de zwart-gele buddyseat van de R nineT Urban G/S.
Option 719 kleppendeksel
We zien het kleppendeksel van de R nineT Urban G/S.
1200 cc-opschrift op de tank
We zien het opschrift "1200 cc" op de tank van de R nineT Urban G/S.
Windscherm met GS-logo
We zien de windscherm van de R nineT Urban G/S incl. GS-logo.
Uitlaat
We zien het verhoogde uitlaatsysteem van de R nineT Urban G/S.
Gouden velgen
We zien de gouden velgen van de R nineT Urban G/S.
Gele handbescherming
We zien de gele handbescherming van de R nineT Urban G/S.

The R nineT Urban G/S – a fascinating basis

The R nineT Urban G/S – a fascinating basis

De R nineT Urban G/S betovert. Het onmiskenbare uiterlijk, de moderne boxermotor, de geometrie en het uitgebalanceerde rijgedrag beloven puur rijplezier. En dankzij de talrijke individualiseringsmogelijkheden maak je hem precies tot jouw machine. Je bent net zo superieur onderweg op je bike in de stad als bij spontane ritten op grind en steengruis buiten het asfalt. De naam zegt alles: R nineT Urban G/S.

+ Lees verder

40 jaar aandrijving voor avontuur

Het visuele voorbeeld van de R nineT Urban G/S: de GS was in 40 jaar tijd vrijwel overal op de wereld. Van Afrika tot Centraal-Azië: den motorfiets die elk terrein en elke weg aankan, krachtig doorrijdt en moedig de elementen trotseert. De GS is de pionier van de toer-enduro's.

+ Lees verder
1980
Launch van het eerste GS model, de R 80 G/S
6
generatie GS met talloze modelvarianten
40
jaar unieke belevenissen met de mythe GS
1.2
Tot nu toe zijn er meer dan 1,2 miljoen GS modellen van de band gerold

Elk succesverhaal heeft een begin: Bij de GS begint het in 1980, wanneer BMW Motorrad de R 80 G/S presenteert. Dit model is robuust, veelzijdig en rijdt superieur in elke situatie. Het wordt de eerste grote toer-enduro ter wereld. Hij rijdt al 40 jaar onafgebroken door, is niet te houden - en voor elk avontuur te vinden. 

+ Lees verder
Van offroad-sport de weg op

1978 to 1980: 

In 1978 baart BMW Motorrad met een voorloper van de eerste GS het nodige opzien: De GS 80 sleept bij het wereldkampioenschap Six Days twee gouden medailles in de wacht. Dit model was zonder officiële opdracht door het interne ontwikkelaarsteam ontwikkeld. Maar door het succes hebben de ingenieurs en monteurs gelijk gekregen: hun motorfiets zorgde zowel op de weg als offroad voor het nodige rijplezier en kwam in 1980 onder de iets afgeleide naam BMW R 80 G/S op de markt.

De zegetocht begint

1980 tot 1987: 

Met de GS creëert BMW Motorrad de perfecte synthese van offroad en onroad. Ongeacht de ondergrond heeft de berijder de machine in elke situatie onder controle en geniet hij/zij ook op lange trajecten van maximaal comfort. Highlight is de wereldwijd voor het eerst op een motorfiets gemonteerde monolever, ofwel eenzijdige swingarm, die lichter is en sneller verwisselen van het achterwiel mogelijk maakt. Met der R 80 G/S vindt BMW Motorrad het segment van de grote comfortabele toer-enduro's uit – en beheerst het tot vandaag de dag.

De GS zet aan: meer cilinderinhoud meer power

1987 tot 1996: 

Het nieuwe topmodel R 100 GS heeft enorm veel cilinderinhoud en wordt de sterkste en snelste enduro op de markt. Op het achterwiel zorgt de paralever-swingarm met dubbel draaipunt voor moeiteloze handling op terrein en op de weg. Met het markant zwart-gele lakwerk wordt dit model bekend als "Bumblebee". De kleur is ook nu nog een echte highlight voor liefhebbers en siert dit jaar de speciale modellen van de "Edition 40 Years GS".

Een nieuw hoofdstuk voor de toer-enduro's

1994 tot 2003: 

De GS wordt meer en meer een icoon maar verandert nog steeds: In 1994 verschijnt met de R 1100 GS de eerste enduro met boxermotor met vier kleppen. Deze overtuigt met soepel rijgedrag op terrein en uitstekende eigenschappen voor lange ritten. De Tourer-eigenschappen worden ambitieus doorontwikkeld en in 2002 met de R 1150 GS Adventure nog beter aangepast aan de behoeften van verre reizigers: die serie Adventure ziet het levenslicht. 

Van eencilinder tot tweecilinder

2000 tot 2008: 

De zeer populaire en instapvriendelijke "Funduro"-modellen F 650 en F 650 ST krijgen aan het begin van het nieuwe millennium een herzien motorconcept. Dankzij het nieuwe watergekoelde eencilinder aggregaat ervaren de bestuurders van de F 650 GS en F 650 GS Dakar niet alleen een royale motoruitvoering voor elke dag, maar ook het typische Enduro-gevoel. In 2008 worden de beide volledig nieuw ontwikkelde Enduro-modellen F 650 GS en F 800 GS uitgerust met een vloeistofgekoelde tweecilinder lijnmotor. Dat betekent puur avontuur ook in de middenklasse.

Van lucht- tot watergekoelde boxermotor

2004 tot 2017: 

In 2004 brengt BMW Motorrad een nieuwe versie van de R 1200 GS uit. Deze krijgt meer cilinderinhoud, vermogen en koppel en wordt daardoor nog dynamischer op elk terrein, bij een tegelijkertijd 30 kg lager gewicht. Bijna tien jaar later breekt er een nieuw tijdperk aan, want de BMW Motorrad ingenieurs rusten de R 1200 GS uit met een watergekoelde boxermotor, een absoluut nieuwtje. Bovendien krijgt de bike een semi-actief onderstel met Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), wat het rijgedrag en het rijcomfort op een nieuw niveau brengt.

De GS wordt nog sterker

Ook in de jaren daarna werkt BMW Motorrad verder aan de mythe GS. De populaire R 1250 GS verschijnt met een geavanceerde tweecilinder boxermotor: Deze levert dankzij de variabele nokkenasregeling BMW ShiftCam meer power in alle toerentalbereiken waardoor de GS nog soevereiner wordt. Bovendien worden ook de middenklassemodellen F 750 GS en F 850 GS voortdurend doorontwikkeld en zorgen met meer cilinderinhoud en een gewijzigd onderstel voor nog meer rijplezier.

3 jaar garantie.

Ride on & on & on. We geven je nu een extra jaar. 

Nu 3 jaar garantie op alle motorfietsen.

Lees meer

#SpiritofGS

Sinds 40 jaar brengt de #SpiritofGS motorrijders bij elkaar, door de community over de hele wereld verbreid. Gewoon vertrekken, nieuwe avonturen beleven en het onbekende ontdekken, samen schrijven we altijd weer geschiedenis. Laat je door de GS community inspireren tot nieuwe belevenissen. Beleef de #SpiritofGS.

+ Lees verder

Beleef de avonturen van de GS community.

Beleef spannende GS avonturen met onze nieuwe serie ‘Adventures of a Lifetime’.

+ Lees verder

Meer over de #SpiritofGS

spinner