HET R9T JAPAN PROJECT.
De hoofdrolspeler: vier Japanse customizers, allemaal wereldbefaamde meesters in hun vak. Het verhaal: elk van hen kreeg een BMW R nineT en de totale vrijheid om de motorfiets volgens hun wensen te customizen. De gemeenschappelijke wortels die ze deelden waren de diverse invloeden van de dynamische Japanse customizingscene.
Om het nog maar niet te hebben over hun compromisloze, individuele houding met obsessieve aandacht voor details. Het resultaat? Extreem unieke motorfietsen, elk met de persoonlijke handtekening van de ontwerper. De resultaten overtroffen de verwachtingen ruimschoots. De motorfietsen openen zelfs een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van customizing.
Vier customizers – een missie.
























Shiro Nakajima
Shiro Nakajima
Shiroh Nakajima opende de Ritmo-Sereno custom shop in 2001. Hij werd beroemd door zijn 'Cafe Racer' BMW custom motor. Nu werkt hij in zijn eigen nieuwe studio, 46Works, in Yatsugatake, Japan. Zijn specialiteit is het bouwen en onderhouden van custom motorfietsen. Hij is ook begonnen met het produceren van klassieke motoronderdelen en is van plan om originele voeringen te maken. Voordat hij zijn eigen werkplaats opende, was Shiroh auteur en uitgever van automagazines en professioneel muzikant.
Hideya Togashi
Hideya Togashi
Hideya Togashi kreeg de Best Of Show Motorcycle Award op de Yokohama Hot Rod Custom Show (HRCS) in 2006 en 2007. Hideya's ontwerpen zijn getoond op custom motorshows in Europa en hebben zijn reputatie gemaakt in de branche. Hij besteed bijzonder veel aandacht aan de prestaties en het design van zijn motorfietsen. De motorfietsen die dit oplevert zijn eenvoudig, zonder veel franjes. Hij gaat voor ontwerpen die zijn gebaseerd op nieuwere sportstermodellen. Hij gelooft dat prestatie altijd moet leiden tot meer rijplezier. En het vergroten van het rijplezier is de missie van Hide Motorcycle sinds de werkplaats is geopend in 2003.
Go Takamine
Go Takamine
Motorfietsen zoals Harley-Davidson, Triumph, Yamaha SR, XS en Kawasaki W650 hebben grenzen doen vervagen en generaties samengebracht. Choppers, bobbers, trackers en retro-MX-motorfietsen hebben een heel verschillend design. Een onmiskenbaar gevoel voor de weg is een van de hoofdkenmerken van Brat Style sinds de werkplaats is geopend in 1998. De laatste tijd produceert de werkplaats retro-MX-motorfietsen gebaseerd op de Yamaha SR. Go Takamine maakt een assortiment originele onderdelen en custom motorfietsen bij Brat Style. Hij neemt ook deel aan Twinshock MX-races.
Kaichiroh Kurosu
Kaichiroh Kurosu
Kaichiroh Kurosu won de Best Of Show Motorcycle Award op de Yokohama Hot Rod Custom Show (HRCS) in 2012 en 2013. De HRCS heeft meer dan 650 deelnemers uit de hele wereld. Het is dé show bij uitstek voor custom en stock bikes, conceptueel design en creatieve constructie van topniveau. Het feit dat hij tweemaal heeft gewonnen, is het bewijs dat Kaichiroh Kurosu bij de besten in zijn vakgebied hoort. Hij opende zijn werkplaats in 2000. Aandacht voor detail is voor hem een absolute prioriteit. Dit is te zien in de mooie krommingen en randen van zijn zorgvuldig gefabriceerde onderdelen die motorfietsen een heel unieke schoonheid geven.