S 1000 RR

vanaf € 22.434,-*

* Consumentenadviesprijs af fabriek incl. kosten rijklaar maken en inschrijving in kentekenregister & tenaamstelling, incl. 21% BTW en BPM. Kosten rijklaar maken omvatten o.a. het schoonmaken, binnenlandse transportkosten, kentekenplaat, nul-beurt en ± 15 liter brandstof.

Alle motorfietsen worden alleen geleverd met de uitrusting die wettelijk verplicht is (bijv. reflectoren conform Euro 4-norm). Illustraties op deze website kunnen hiervan afwijken.

DE BMW S 1000 RR.

DE SUPERBIKE VAN SUPERLATIEVEN.

Altijd snel en op de grens rijden, op zoek naar de ideale lijn? Daarvoor heb je nu  152 kW (207 pk) onder je. Een ontembare kracht stuwt jouw RR helemaal naar de limiet - met een maximaal koppel van 113 Nm bij 11.000 t/min en een koppelkromme van ten minste 100 Nm over een toerengebied van 5.500 tot 14.500 t/min.  Tien jaar nadat de eerste generatie van de RR de motorwereld versteld deed staan, presenteren we wederom een nieuwe maatstaf. Daarbij hebben we vrijwel elk onderdeel van de RR opnieuw geconstrueerd - van voor tot achter. Het resultaat: minder gewicht en merkbaar betere prestaties. Ben je voorbereid op de pole position en de overwinning? De RR wacht op jou.

HET DESIGN VAN DE RR

Kies je lakkleur.

Pas je nieuwe voorkeuren en behoeften voor de RR aan: je hebt de keuze tussen de Motorsport kleurstelling en de lakkleur Racing red uni.

M Motorsport kleurstelling

Verplichte racetraditie. Met de Motorsport kleurstelling geef je duidelijk aan: hier rijdt een high performance machine vol sportiviteit, wendbaarheid en dynamiek.

Racing red uni

Aan het opvallende rood ziet iedereen: deze superbike heeft het racen in zijn genen zitten en staat te popelen om met elke tegenstander de strijd aan te gaan.

3 jaar garantie.

Ride on & on & on. We geven nu een jaar extra. 

Nu 3 jaar garantie op alle motorfietsen.. 

Lees meer

Ontworpen voor pole position.

Wie deze motorfiets ziet, weet meteen: hier staat een motorfiets die topprestaties belichaamt. Elk onderdeel van de RR is ontworpen om het maximale eruit te halen. Alleen al het frameontwerp inclusief nieuw rijwielgedeelte maakt dat de RR nog lichter en preciezer is geworden. Daarbij komt de ergonomisch geperfectioneerde zitpositie die met het gewijzigde frame- en kuipontwerp zijn gelijke nog zoekt. De standaard LED-koplampen geven de motor bovendien een onmiskenbaar dynamische en agressieve look. De knipperlichten aan de voorkant zijn van de kuip verplaatst naar de speiegels, wat niet alleen een bijzonder fraai oogt, maar ook nog eens de zichtbaarheid verhoogt. Vanaf de achterkant domineert de RR wat betreft ontwerp en functionaliteit: 'alles-in-een' is hier het devies. De kentekenplaathouder bevat naast de kentekenplaatverlichting nu ook LED-knipperlichten, achterlicht en remlicht.

+ Lees verder

Klaar voor het circuit.

Als het om topprestaties gaat, is de RR jouw perfecte partner. En niet alleen op de weg, maar zeker ook op het circuit. Met een paar handelingen demonteer je zowel spiegels (inclusief knipperlichten) als de kentekenplaathouder (inclusief verlichting) en je racemotor staat voor je klaar.

Het optioneel verkrijgbare M pakket maakt jouw RR tot de ultieme racemachine. Hiermee wordt het gewicht nog eens verminderd met 3,5 kg tot 193,5 kg. Behalve de Motorsport kleurstelling, de M carbon velgen, de M accu, de M buddyseat, de M rijhoogteverstelling en de M swingarmafstelling krijg je tevens de rijmodi Pro met configureerbare rijmodi RACE Pro 1-3 en elektronische assistentiesystemen, zoals bijvoorbeeld DTC +/-Shift, ABS settings, motormapping, wheelie control, slide control en nog veel meer.

+ Lees verder

4-CILINDER LIJNMOTOR

152
kW (207 pk) bij 13.500 t/min
100
Nm (min.) van 5.500 tot 14.500 t/min
193,5
kg rijklaargewicht, onbeladen met M pakket
14.600
t/min (max. toerental)
Vloeistofgekoelde 4-cilinder 4-takt lijnmotor

Vier cilinders en ongeëvenaard vermogen.

Vier cilinders en ongeëvenaard vermogen.

De volledig nieuw ontwikkelde 4-cilinder lijnmotor is de krachtbron van de nieuwe RR. Niet alleen het topvermogen is verhoogd tot 152 kW (207 pk) bij 13.500 t/min, maar ook de koppelkromme is geoptimaliseerd. En dat allemaal dankzij de nieuwe BMW ShiftCam-technologie, die via de schakelnokkenas de openingstijd en de lichthoogte van de kleppen zo kiest dat je al in het laagste en middelste toerengebied duidelijk het hogere koppel en toegenomen vermogen merkt.

Daarnaast zijn ook vele andere onderdelen aangepast om het gewicht, de inbouwruimte en het ontwerp nog meer te optimaliseren. Dit is bijvoorbeeld het geval met de nieuwe distributie, de holle titanium inlaatkleppen en een verbeterde en zichzelf versterkende anti-hop koppeling met meerdere platen (-20N). Het motorblok is 4 kg lichter en smaller gemaakt, wat zowel voor de handling als vanuit ergonomisch oogpunt een verbetering is. Dat zul je meteen merken zodra je erop gaat zitten om hem uit te proberen.

+ Lees verder

BELEEF HET PITTIGE GELUID VAN DE RR

DE HIGHLIGHTS VAN DE RR

Achterunit.
DDC (Dynamic Damping Control).
6,5 inch TFT-display.
Multi-Controller.
M carbon velgen.
LED-koplampen.
M buddyseat.
Swingarm met ondertruss.
Technische highlights: een overzicht.
  • Zodra je voor het eerst accelereert, merk je meteen al: deze motor maakt al in het lage en middelste toerengebied indruk met zijn voortreffelijke koppelkromme. Dit is met name te danken aan de BMW ShiftCam-technologie. Deze zorgt ervoor dat de inlaatkleppen naar behoefte worden geregeld via een schakelnokkenas. Afhankelijk van het toerental worden op die manier de openingstijd en de lichthoogte van de kleppen aangepast - en bezorgen jou en jouw RR daarmee de beste prestaties.

  • De RR is uitgerust met ABS en ABS Pro, afhankelijk van je rijmodus - Rain, Road, Dynamic, Race of Race Pro 1-3. Daarmee bepaal jij of je jouw motor met maximale stabiliteit of het hoogste vermogen instelt.

  • Of je nu op de weg rijdt of op het circuit: je kunt niet zonder deze functie. Want met de standaard aanwezige schakelassistent Pro schakel je op en terug zonder dat je de koppeling hoeft te bedienen. Zo kun je je volledig concentreren op de weg voor je. Tegelijkertijd wordt de invloed van wisselende belasting op het rijwielgedeelte en het achterwiel zo minimaal mogelijk gehouden. Het resultaat: je bent sneller, stabieler en met nog meer vermogen en meer rijplezier onderweg.

  • De RR kan optioneel worden uitgerust met de nieuwste generatie DDC (Dynamic Traction Control). De elektronische klep ligt nu parallel aan de mechanische klep. Via deze bypassleiding wordt, wanneer dit nodig is, in 10 milliseconden de demping verminderd of verhoogd. Zo rijd je zowel op de weg als op het circuit steeds met optimale demping. De veervoorspanning kan handmatig worden ingesteld.

  • De standaard LED-koplampen geven de RR zijn nieuwe onmiskenbare sportief-agressieve look. Dat geldt niet alleen voor de koplampen, maar ook voor de knipperlichten die bij de nieuwe RR zijn verplaatst van de kuip naar de spiegels. Daarnaast een unicum aan de achterkant: de knipperlichten, het remlicht en het achterlicht zijn in een unit geïntegreerd. 

  • De benchmark in het segment van de superbikes: het TFT-display van de RR. Met 6,5 inch houd je het overzicht. Daarbij kun je kiezen uit het Pure Ride Screen, dat is teruggebracht tot de essentie, of een van drie Core Ride Screens, met een ruimer aanbod aan belangrijke informatie. Alles binnen handbereik: met de Multi-Controller: scroll zonder moeite door het menu van het 6,5 inch TFT-display voor toegang tot de vele functies en instellingen - zonder je handen van het stuur te hoeven nemen. Zo houd je de volledige controle.

  • De nieuwe RR is met zijn 197 kg niet alleen beduidend lichter geworden, maar beschikt daarbij ook nog over de perfecte ergonomie. Zo zijn er wijzigingen doorgevoerd aan het frame, de tank, de buddyseat, aan de achterkant en aan de voetsteunen om te zorgen voor meer ondersteuning, meer bewegingsvrijheid, meer feedback en een betere kniepositie.

    Het samenspel tussen de gefreesde voetsteunen en de nieuwe stuurergonomie met de M buddyseat biedt jou nu behalve nog meer feedback, ook een rit zonder dat je vermoeid raakt en stelt je in staat langer geconcentreerd te rijden en snellere rondetijden te klokken.

  • De nieuwe RR is uitgerust met een aluminium swingarm met ondertruss en biedt jou - zoals bekend in de racesport - een betere krachtverdeling en een minder sterk reagerend rijwielgedeelte tijdens het accelereren. Dat spaart de banden. De standaard veerpoot van de nieuwe RR zit nu verder bij de motor vandaan en wordt daarmee minder blootgesteld aan hitte. Ook werd er een grotere zuigerdemper ingebouwd. Het resultaat: constante demping in alle rijsituaties. 

  • Met de standaard buddyseat merk je het al meteen: hier is aandacht aan besteed voor een perfecte feedback. Dit zorgt niet alleen voor bewegingsvrijheid tijdens het rijden, maar ook voor optimaal contact met de motorfiets. De standaard zithoogte is 824 mm en de binnenbeencurve is 1.829 mm. 

    Naast de standaard buddyseat is voor de nieuwe RR ook de optionele M buddyseat beschikbaar. De antislipbekleding en het harde schuim besparen bij het accelereren of bij hard remmen energie en zorgen daarnaast voor meer stabiliteit van de motorfiets. De M buddyseat maakt deel uit van het M pakket. Als optie is deze verkrijgbaar in drie zithoogten (814 mm, 824 mm en 849 mm).

  • Zo snel bouw je je RR om van motor voor de openbare weg naar een motor voor het circuit: aan de constructie van de kentekenplaathouder zijn naast de kentekenplaatverlichting tevens het achterlicht, remlicht en de LED-knipperlichten bevestigd. Het grote voordeel: met maar een paar handelingen demonteer je de kentekenplaathouder samen met de verlichting om binnen luttele seconden klaar te zijn voor het circuit.

  • Standaard wordt de RR geleverd met vier rijmodi: Rain, Road, Dynamic en Race. Alle vier zijn perfect toegesneden op de behoeften van het moment en zorgen - afhankelijk van wat wordt gewenst - voor betere prestaties of meer stabiliteit, betrouwbaarheid en veiligheid. Met de speciale optie Rijmodi Pro krijgen vooral circuitrijders waar voor hun geld. Deze bevat de modi Race Pro 1, Race Pro 2 en Race Pro 3 en kunnen afzonderlijk worden ingesteld voor motormapping (gasrespons), engine brake, DTC (Dynamic Traction Control), wheelie control, ABS en ABS Pro - zodat je de motor op elk circuit optimaal kunt laten presteren.

Techniek bedoeld voor maximale prestaties in elke rijsituatie.

De RR is een technische hoogstandje met grip op de weg: de vier standaard rijmodi Rain, Road, Dynamic en Race kunnen talrijke rijstijlen aan onder de meest uiteenlopende omstandigheden. Met de speciale optie rijmodi Pro gaat de wereld van het circuit voor je open met de drie extra rijmodi RACE Pro 1, RACE Pro 2 en RACE Pro 3, met Launch Control, Pitlane Limiter, HSC Pro (Hill Start Control Pro) en DBC (Dynamic Brake Control). Met de Multi-Controller configureer je via het 6,5 inch TFT-kleurendisplay de volgende instellingen: gasrespons inclusief motorkarakteristiek, engine brake, DTC (Dynamic Traction Control) inclusief wheelie control, ABS en DDC (Dynamic Damping Control). Via een knop kun je tijdens het rijden de instellingen bewerken via DTC +/- Shift. Dankzij de nieuwste 6-assige sensor-technologie en de koppelregeling wordt de DTC-ondersteuning heel zacht en goed presterend uitgeregeld. Daarbij wordt rekening gehouden met de versnelling, snelheid en hellingshoek.

Met de nieuwste generatie DTC krijg je een efficiëntere, sterker presterende en betrouwbaardere controle over de tractie en daarmee nog betere acceleratie.

+ Lees verder

Meer stabiliteit en meer kracht.

Meer stabiliteit en meer kracht.

Als enige standaard superbike die op de openbare weg wordt toegelaten, beschikt de RR over een aluminium achterbrug met ondertruss, die we tot nu toe alleen in de racerij zagen. De gewichtsreductie van 0,3 kg zorgt voor een aanmerkelijke reductie van de ongeveerde massa en voor een aanzienlijk minder sterk reagerend rijwielgedeelte bij accelereren. Bovendien is de veerpoot, waarvan de in- en uitgaande demping en de veerbasis instelbaar is, meer uit de buurt van de motor geplaatst zodat het minder blootstaat aan hitte. Dat heeft duidelijke voordelen voor de schokdemper. Door de gewijzigde veerpootoverbrenging van 1,9:1 naar 1,65:1 en de grotere zuigerdemper kon worden gekozen voor een kleinere veerconstante. Deze minimale wrijving zorgt voor meer comfort en betere prestaties omdat de krachtontwikkeling in de veerpoot snel en precies plaatsvindt. Het totale systeem zorgt daarmee voor minder slijtage van de banden.

+ Lees verder

Perfecte demping op al het asfalt.

Perfecte demping op al het asfalt.

Bij de optie DDC (Dynamic Damping Control) zijn de regelfilosofie van het elektronische rijwielgedeelte en het aandeel mechanische demping opnieuw ontwikkeld. Op de weg of op het circuit: de elektronische klep zorgt afhankelijk van de rijmodus en het gebruiksdoel altijd voor de maximale demping. De elektronische klep ligt nu parallel aan de mechanische klep. Via deze bypassleiding wordt, wanneer dit nodig is, in 10 milliseconden de demping verminderd of verhoogd. De nieuw geanodiseerde zuigerstang reageert uitermate gevoelig. Desgewenst kan bovendien het shim pakket worden aangepast door veringspecialisten.

Via een lineaire-positiesensor wordt bij de DDC ook de voorvork aangestuurd. De demping wordt hier globaal en met in- en uitgaande slagen geregeld. De vering kan handmatig naar behoefte worden gevarieerd.

+ Lees verder

INFO & UITRUSTING

Prestaties die gezien mogen worden.

De RR deinst voor geen enkele uitdaging terug. Dat komt niet alleen tot uiting in het sportieve design, maar ook in de toegepaste techniek.

INFO & UITRUSTING

AANTREKKELIJK SPORTIEF

Motorpak ProRace

De ProRace is het motorpak dat perfect bij RR past. Met maximale bewegingsvrijheid en veiligheidsfuncties die je nodig hebt in de racesport. Maak van de ProRace je eigen maatpak en ontwerp hem met de ProRace-configurator. 

Meer informatie

STERKER OPTREDEN OP DE WEG

MEER SPORT MODELLEN