Onderhoudsintervallen.
Een dynamisch serviceconcept.
BMW Motorrad introduceerde al in 1989 onderhoudsintervallen van 10.000 kilometer. Deze waarde behoort nog steeds tot de beste in de branche. Het is een bewijs van doorontwikkelde technologie, hoge productkwaliteit en zorgt voor vergelijkbaar lagere servicekosten. Bovendien vormen lange onderhoudsintervallen ook een belangrijk argument voor aanschaf en doorverkoop.
Technologische verbeteringen hebben het mogelijk gemaakt om de omvang van het onderhoudswerk dat vereist is bij elke interval te verminderen. Uit gesprekken met dealers en klanten wordt duidelijk dat de voorgeschreven jaarlijkse service naast onderhoud om de 10.000 km en service om de 20.000 km niet altijd wordt benut. Dit kan negatieve gevolgen hebben voor de technische staat van voertuigen en betekent dat motorfietsen bijvoorbeeld slechts om de drie jaar worden onderhouden. Een aantal bedieningsmaterialen is dan verouderd.
Om rekening te houden met het veranderende gedrag van klanten en de technologische vooruitgang, heeft BMW Motorrad een flexibel serviceconcept ontwikkeld dat ook rekening houdt met de perioden waarin machines niet worden gebruikt. Dit betekent dat de omvang van het onderhoudswerk meer afhankelijk is van de verstreken tijd dan van het aantal kilometers.
Een service-intervalweergave maakt deel uit van deze dynamische onderhoudsstrategie. Ongeacht het aantal kilometers is voor alle BMW motorfietsen één onderhoudsafspraak per jaar vereist. Voor degenen die veel reizen, zijn er naast de verplichte jaarlijkse afspraak ook kilometerafhankelijke componenten. Dit betekent dat extra onderhoud nodig is wanneer het gereden aantal kilometers meer dan 10.000 kilometer per jaar is. De klant wordt via het multifunctionele display tijdig geïnformeerd dat de motorfiets moet worden onderhouden.
+ Lees verder