R 1250 GS – Edition 40 Years GS

Vanaf € 22.499,-*
Bereken je maandbedrag

* Alle consumentenprijzen zijn vrijblijvende adviesprijzen van BMW Motorrad inclusief BPM, BTW, registratiekosten en kosten rijklaar maken. De BMW Motorrad dealer geeft je graag bindende prijsinformatie. Afgebeelde motorfietsen kunnen afwijken van de (vereiste) standaarduitvoering en additionele pakketten, opties en/of accessoires bevatten.

De R 1250 GS in de "40 Years GS Edition"

Gebalde performance, legendarisch design

De BMW GS is een voortrekker en combineert al 40 jaar veelzijdigheid en een uniek rijgevoel. Dat vieren we met de R 1250 GS in de "40 Years GS Edition". In de markant zwart-gele look van de legendarische R 100 GS komt de GS-geschiedenis tot leven. Het eenmalige design wordt in de R 1250 GS gecombineerd met moderne features als de uitgebreide rijmodi Pro en de ShiftCam-boxermotor. Je profiteert van een superieure krachtontplooiing en grenzeloos rijplezier op elk terrein. Onroad of offroad – samen beleven we de #SpiritofGS.

De highlights van de "40 Years GS Edition"

Eenmalig design voor het jubileum: dit model is ontleend aan de R 100 GS met de bijnaam ‘Bumblebee’ en overtuigt met de zwart/gele look. Door de opvallende designelementen is de legendarische look een echte blikvanger en straalt de machine in de glans van meer dan 40 jaar geschiedenis van de GS.

+ Lees verder
Front met "40 Jahre GS"-sticker
We zien een close-up van de 40 Jahre GS-sticker.
Handkappen in geel als optische highlight
We zien de 40 Years GS Edition met gele handbescherming.
Zwarte-gele Option 719 kleppendeksels
We zien de 40 Years GS Edition met Option 719 kleppendeksels in zwart-geel.
Tank met "1250"-opschrift en "Option 719"-logo
We zien de tank van de Edition 40 Years GS met 1250-opschrift en Option 719-logo in detail.
Buddyseat in zwart-geel
We zien de zwart-gele buddyseat van de 40 Years GS Edition met GS-stikwerk.
Robuuste vorm met krachtige boxermotor
We zien de R 1250 GS van boven met 1250-opschrift en de eruit stekende boxermotor met kleppendeksels van de Option 719 gefreesde onderdelen.
Sportief windscherm in geel
We zien het sportieve windscherm in geel van de 40 Years GS Edition.
Goudkleurig stuur
We zien de 40 Years GS Edition met goudkleurig stuur.

De R 1250 GS – altijd een goede basis

De R 1250 GS – altijd een goede basis

Van buiten "40 Years GS Edition", van binnen helemaal R 1250 GS: met de moderne technische uitrusting is deze GS de ideale partner voor je avonturen. De optionele rijmodi Pro met de nieuwe motorsleepmomentregeling (MSR) zorgen voor een superieur rijplezier in elke situatie, terwijl de moderne lichttechnologie de beste verlichting en een optimale zichtbaarheid waarborgt. Kom alles te weten over de veelzijdige features en varianten van de R 1250 GS.

+ Lees verder

40 jaar aanjager van avontuur

Van Afrika tot Centraal-Azië; de GS was in 40 jaar overal ter wereld. Een motorfiets die elk terrein en elke weg aankan, krachtig doorrijdt en moedig de elementen trotseert. De GS is de pionier van de toer-enduro's.

+ Lees verder
1980
Launch van het eerste GS model, de R 80 G/S
6
generatie GS met talloze modelvarianten
40
jaar unieke belevenissen met de mythe GS
1.2
Tot nu toe zijn er meer dan 1,2 miljoen GS modellen van de band gerold

Elk succesverhaal heeft een begin: Bij de GS begint het in 1980, wanneer BMW Motorrad de R 80 G/S presenteert. Dit model is robuust, veelzijdig en rijdt superieur in elke situatie. Het wordt de eerste grote toer-enduro ter wereld. Hij rijdt al 40 jaar onafgebroken door, is niet te houden - en voor elk avontuur te vinden. 

+ Lees verder
Van offroad-sport de weg op

1978 to 1980: 

In 1978 baart BMW Motorrad met een voorloper van de eerste GS het nodige opzien: De GS 80 sleept bij het wereldkampioenschap Six Days twee gouden medailles in de wacht. Dit model was zonder officiële opdracht door het interne ontwikkelaarsteam ontwikkeld. Maar door het succes hebben de ingenieurs en monteurs gelijk gekregen: hun motorfiets zorgde zowel op de weg als offroad voor het nodige rijplezier en kwam in 1980 onder de iets afgeleide naam BMW R 80 G/S op de markt.

De zegetocht begint

1980 tot 1987: 

Met de GS creëert BMW Motorrad de perfecte synthese van offroad en onroad. Ongeacht de ondergrond heeft de berijder de machine in elke situatie onder controle en geniet hij/zij ook op lange trajecten van maximaal comfort. Highlight is de wereldwijd voor het eerst op een motorfiets gemonteerde monolever, ofwel eenzijdige swingarm, die lichter is en sneller verwisselen van het achterwiel mogelijk maakt. Met der R 80 G/S vindt BMW Motorrad het segment van de grote comfortabele toer-enduro's uit – en beheerst het tot vandaag de dag.

De GS zet aan: meer cilinderinhoud meer power

1987 tot 1996: 

Het nieuwe topmodel R 100 GS heeft enorm veel cilinderinhoud en wordt de sterkste en snelste enduro op de markt. Op het achterwiel zorgt de paralever-swingarm met dubbel draaipunt voor moeiteloze handling op terrein en op de weg. Met het markant zwart-gele lakwerk wordt dit model bekend als "Bumblebee". De kleur is ook nu nog een echte highlight voor liefhebbers en siert dit jaar de speciale modellen van de "Edition 40 Years GS".

Een nieuw hoofdstuk voor de toer-enduro's

1994 tot 2003: 

De GS wordt meer en meer een icoon maar verandert nog steeds: In 1994 verschijnt met de R 1100 GS de eerste enduro met boxermotor met vier kleppen. Deze overtuigt met soepel rijgedrag op terrein en uitstekende eigenschappen voor lange ritten. De Tourer-eigenschappen worden ambitieus doorontwikkeld en in 2002 met de R 1150 GS Adventure nog beter aangepast aan de behoeften van verre reizigers: die serie Adventure ziet het levenslicht. 

Van eencilinder tot tweecilinder

2000 tot 2008: 

De zeer populaire en instapvriendelijke "Funduro"-modellen F 650 en F 650 ST krijgen aan het begin van het nieuwe millennium een herzien motorconcept. Dankzij het nieuwe watergekoelde eencilinder aggregaat ervaren de bestuurders van de F 650 GS en F 650 GS Dakar niet alleen een royale motoruitvoering voor elke dag, maar ook het typische Enduro-gevoel. In 2008 worden de beide volledig nieuw ontwikkelde Enduro-modellen F 650 GS en F 800 GS uitgerust met een vloeistofgekoelde tweecilinder lijnmotor. Dat betekent puur avontuur ook in de middenklasse.

Van lucht- tot watergekoelde boxermotor

2004 tot 2017: 

In 2004 brengt BMW Motorrad een nieuwe versie van de R 1200 GS uit. Deze krijgt meer cilinderinhoud, vermogen en koppel en wordt daardoor nog dynamischer op elk terrein, bij een tegelijkertijd 30 kg lager gewicht. Bijna tien jaar later breekt er een nieuw tijdperk aan, want de BMW Motorrad ingenieurs rusten de R 1200 GS uit met een watergekoelde boxermotor, een absoluut nieuwtje. Bovendien krijgt de bike een semi-actief onderstel met Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), wat het rijgedrag en het rijcomfort op een nieuw niveau brengt.

De GS wordt nog sterker

Ook in de jaren daarna werkt BMW Motorrad verder aan de mythe GS. De populaire R 1250 GS verschijnt met een geavanceerde tweecilinder boxermotor: Deze levert dankzij de variabele nokkenasregeling BMW ShiftCam meer power in alle toerentalbereiken waardoor de GS nog soevereiner wordt. Bovendien worden ook de middenklassemodellen F 750 GS en F 850 GS voortdurend doorontwikkeld en zorgen met meer cilinderinhoud en een gewijzigd onderstel voor nog meer rijplezier.

3 jaar garantie.

Ride on & on & on. We geven je nu een extra jaar. 

Nu 3 jaar garantie op alle motorfietsen.

Lees meer

#SpiritofGS

Sinds 40 jaar brengt de #SpiritofGS motorrijders bij elkaar, door de community over de hele wereld verbreid. Gewoon vertrekken, nieuwe avonturen beleven en het onbekende ontdekken, samen schrijven we altijd weer geschiedenis. Laat je door de GS community inspireren tot nieuwe belevenissen. Beleef de #SpiritofGS.

+ Lees verder

Beleef de avonturen van de GS community.

Beleef spannende GS avonturen met onze nieuwe serie ‘Adventures of a Lifetime’.

+ Lees verder

Meer over de #SpiritofGS

spinner